torsdag 16 januari 2020

En bra dag ...


En dag när jag förbereder inför besöket från Malmö.
Och med posten kommer hälsningar som gör hjärtat lika glatt som igår.
Ett från Anne i Mantorp - tack Anne -!
Och ett från Emma.
Ni kan ju försöka lista ut vem som skickat vilket.


Och igår tulpaner från Monet - som jag missade - det kom som en bifogad fil.
Tack, tack! Det var vänligt och inte avsett att glömma.


Bakade tårta .., gjorde lammfärsbiffar .., ordnade med små västerbottenspajer och precis när dom kom och lillkillen totalcharmade sin farmor, dök helt spontant Britt och Ecke upp och åååå, så roligt det var! Jag ringde bums friherrinnan och frågade om hon inte ville komma .., och det gjorde hon.
Tårtan åkte fram efteråt .Ecke tyckte väldigt mycket om just tårtan och tyckte att jag borde fylla år oftare. Finns det nånting som är bättre än spontanbesök? (Helst om man har någorlunda städat).
Nu blev det en timmes prat runt köksbordet och Ecke som ju har bott i Ystad, har även bra koll på Malmö och så blev det surr mellan honom och Anders om just Malmö med omnejd.


En alldeles suverän present kom med posten för säkert ett eller två år sedan; det var den plastgrejen som är fullständigt suverän som hjälpmedel för att öppna krångliga lock.
Hade jag  i n t e  haft den idag, hade jag  aldrig fixat det!!
Tack bettan i Lund!

Och nu .., när klockan är tjugo i tio?
Då är Maja en trappa upp och försöker söva lillkillen .., Anders och Thomas ser på handboll (eller pratar mest om annat, jag undrar hur mycket dom egentligen tittar ...) och senast klockan 9.00 ska vi åka iväg till Malmö, sen bär det av till Måkläppen för att spana på sälar!
Thomas ansluter på lördag, efter ett styrelsemöte han ska närvara på.
Ja, det har jag säkert berättat om!

Trevlig helg till er alla!
Kanske tar jag med mig min laptop, så kan man visa nåt trevligt.

Ajöken, sa fröken.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa bloggerska ett stort grattis flyger från Motala och ner till dig. Såå kul att läsa om gofikat med de dina och ha det fortsatt gött
Kram /Mimmi

Christel sa...

Grattis så här lite efteråt 🌹
Låter som att det varit en bra födelsedag. Ser framemot bilder från Måkläppen :)

Elisabet. sa...

Bästa Mimmi i Motala: tack för dina vänliga rader! Och jo, jag har det sååå gött!

Christel: ja, det blev bara en säl siktad, vi vände halvvägs. Men andra var lyriska när dom hade varit längst ute på udden.