onsdag 15 januari 2020

När Jarmo hör av sig ...


Många gånger har jag träffat människor - oftast då kunder - som när dom fyller år, säger att "ja, det är inte trevligt längre med födelsedagar .., man påminns ju bara på att man blir äldre och äldre!"

Jo, förvisso är det på det viset, men jag tycker ändå att det är himla trevligt att få fylla år.
Att få vara med.

När Harry har födelsedag, då brukar han få en grattishälsning från försäkringsbolaget If och jag inser ju att det är nån smart människa på pr-avdelningen som då tänkt till och som vet hur djurägare fungerar.

Och nu har någon på K-Rauta tänkt samma sak.
Om jag blev glad?
Det kan ni tro!

Jarmo med sin sjungande finlandssvenska som säger grattis, visserligen i text - men man hör ju hans röst inom sig - jo, det var inte det sämsta!
Tack Jarmo!

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Jag anar något ... GRATTIS!

Elisabet. sa...

Bert Bodin: vilken detektiv du är! Tack snälla!