onsdag 8 januari 2020

Kväller ....


Det blev en kort dag på jobbet - fyrtiofem minuter -, så lång (eller kort) tid tog för min rygg att tacka för sig. Och allt för att jag råkade stå framåtböjd över kassa 2 för att visa Lovisa hur man fixar en kundinbetalning! I flera dagar har ryggen knorrat och harry, som är såååå pilsk efter löptiken på andra sidan kustvägen, har varit hopplös att gå ut med; han har verkligen dragit och slitit och varit som galen och då har jag fått ha kopplet i vänster hand och liksom stödja höger sida av ryggen med handen.

Nåväl.
Ringde Philip från affären och frågade om han kunde tänka sig .., och det kunde han.
Jag krånglade mig in i bilen och lite klurigt var det att växla eller ta på sig bältet, men det gick.
Tog ytterligare några piller när jag väl var hemma (Harry var hysteriskt lycklig; han har ju haft oss båda hemma i veckor nu!) och jag lade mig raklång på soffan, med Harry vid mina fötter och en grön ullfilt från Klippans yllefabrik över hela mig, eller iaf till hakan.
Somnade.
Sov i någon timmes tid och vaknade .., då hade den värsta smärtan lagt sig.
Det var väl nån nerv förstås som kommit i kläm.

Bilden här ovanför får representera hur det kändes.
Krackelering.

Resten av eftermiddan och kvällen har ägnats åt läsning av boken "Osebol" - som snart är utläst - och jag tycker så mycket om den. Pv bjöd på hemgjord pytt-i-panna .., och ja, det känns bra alltsammans.

Det här skrivs inte för att få medömkan eller ja, ni förstår.
Det är nästan bra nu.


10 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Bra! Då skriver jag inte "krya på dig".

Elisabet. sa...

Bert; exakt så!

Rexxie sa...

Till skillnad från vissa andra tycker jag dock att det är läge att önska god bättring och krya på dig!

Så... god bättring och krya på dig!

Bert Bodin sa...

Tyyyyypiskt Rexxie!

Ulrika sa...

Jag väntar bara på Förmaningen.
I övrigt bara heja dig. Det funkar ju alltid. ;)

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, jag fick genast en från min syster i Australien :) Och idag är jag i det närmaste bra.

Rexxie: den där nerven kom på plats under gårdagskvällen .., det ordnar sig.

Bert: jo, jo ,-)

Turtlan sa...

Full förståelse! Ryggen min är helt rörlig men benen och fötterna domnar och har sig. Det ger sig inte. Bäst när jag rör på mig. Värre idag och ffa inatt jämfört med tex i förrgår då helt ok.

Vi får väl åka på något konvalescenthem för ryggar du och jag. På stört!

Elisabet. sa...

Turtlan: det är så jobbigt med en krånglande rygg! Man jag) borde såklart skaffa sig (mig) en muskelkorsett.

Turtlan sa...

Du... vi åker på konvalescenthem istället. Pronto! Massage, sköna bad och alpmiljö. Å lite vin 😉

Elisabet. sa...

Turtlan: :)))