måndag 6 januari 2020

Trettondagen ....


Då tar vi bilen och kör söderut, ja, inte långt ., fem, sex kilometer bara och pv släpper av mig i Särdal och själv kör han till Skallkroken och så möts vi så där halvvägs. När Harry upptäcker matte får han springa emot mig och jag vet ingen hund som springer så vanvettigt snabbt!


Ingen sol idag, bara dis och dimma.
Grått.
Sex grader varmt.
Nåja, vad är att vänta i januari?
Och februari kan bli väldigt vintrig, om vi har otur.


Såja, då är vi nästan framme vid hamnen.
"Det är inte  s ä k e r t  ... att jag ska doppa mig!" säger pv.
Då vet man, att då blir det inte av.

Sen hemåt.
Det plingar i min mobil och jag får förfrågan om jag kan tänka mig att arbeta onsdageftermiddag/kväll och jag svarar att det kan jag.
Och i morgon vankas middag hos Britt och Ecke i stan och på torsdag har jag tid hos tandhygienisten i Söndrum (inte långt från Halmstad).
Pv börjar arbeta i morgon, men då utan elever, dom kommer på torsdag.
Lördag har vi försenad lillejulafton tillsammans med Hilda, Patrik, Edvin och Mymmel.

Med andra ord: ovanligt späckat program för att vara i det här huset.



Inga kommentarer: