måndag 6 januari 2020

Sånt som gör mig glad ....

Stellan Skarsgårds underbara tacktal för sin bästa biroll.
(filmen längst ner)

Och så Zlatan som idag kanske gör debut i Milan.
(Jag har redan bestämt mig för att skaffa biljett till nån hemmamatch i Milano!)

Ja, jag vet, många avskyr honom (friherrinnan, t.ex), men jag älskar den mannen!
Och jag avskyr surputtarna i Skåne som rivit statyn.

Nu blir det lång promenad mot Särdal och  k a n s k e   ett dopp i havet.
Kaffe i termos.
Fläskpannkake-leverans till friherrinnan som är krasslig.
Nu blir det lunch till henne och väninnan.

(Och det ska jag säga, att pv:s fläskpannkaka är legendarisk!)

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Håller med. Jag gillar Zlatan också. Lagom dryg typ men har lyckats och tar för sig. Så illa förstöra statyn. Löjligt!

Bert Bodin sa...

Det är någonting med fotboll, som tar fram det sämsta hos vissa män. Vad är det? Mindervärdeskomplex? Allmän kork i skallen?

Jag har aldrig intresserat mig för sporten. Och det lär jag inte ändra på.

Babsan sa...

Tycker inte heller om Zlatan såååååå divig att jag mår illa när jag ser honom.Men otroligt trist med statyn

Elisabet. sa...

Turtlan: ända sedan han gjorde sina underbara mål i landslaget, ja, vilken glädje han bjöd på!!

Bert: jag kan hålla med om en del, men inte allt. I Liverpool var det hur lugnt som helst på matchen; det väl snart mest i Sverige (och storstäderna) som det blir sånt elände. Bedrövligt. Tittar nu på matchen i Milano. Massor med barnfamiljer och inget bråk.

Babsan: och jag tycker att han är helt underbar!

Vatarinaoun sa...

Zlatan är helt underbar o fantastisk tycker jag. Är inte ett spår intresserad av fotboll men gillar hans sätt att vara, hans stil. Urkaxig och tar för sig - underbart!

Elisabet. sa...

Vatarinaoun: ja, det är väl det jag känner också. Och så har han ju glimten i ögat. Utan den vore det hemskt. Har redan tittat på priser för match och flyg/hotell, med LA-travel som vi åkte med till Liverpool.