fredag 14 februari 2020

Första i februari ....


Det hann gå fjorton dagar in på februari månad, innan det blev ett dopp i havet.
Pv har satt som mål att ha minst ett dopp per månad och det har han fixat (eller vi) och han blir
allt morskare, ja, nu är slänger han sig i så snart han kommit ut i vattnet.
Idag var han den ende av oss som dök. (Alltså inte från nån kant, utan han slängde sig framåt och under ytan!)

Numera är ju kallbad nåt av en slags "rörelse".
Det skrivs böcker om nyttan av vinterbad och det bildas grupper på nätet, ja, lite som när någon blivit frälst och vill vittna inför hela världen.
Så har jag känt i flera års tid nu och när man nu mår så bra efteråt, då vill man  r o p a  ut och dela med sig av glädjen!


Det var +3 C i havet, alltså fyra grader mera än i december, då termometern visade på 1 minusgrad.
Det var knappt jag trodde mina ögon, men så domnade hela underredet bort också ,-)
Jo, är havet salt, fryser det inte lika lätt, berättade pv när jag väldigt misstänksamt frågade om han verkligen sett rätt på termometern?

Så här såg det ut idag.
Absolut  v i n d s t i l l a. Jag försökte behärska mig och stanna kvar längre i vattnet än vanligt. Jo, det går nog, men man får öva .., det blir på gränsen till panik.

Nu väntar vi på friherrinnan och Sonja som ska komma och fira Alla Hjärtans Dag (som vi egentligen inte firar alls,  men nu råkar det ju vara den dagen) med räkgryta med tillbehör, fruktsallad med vispgrädde till efterrätt och friherrinnans chokladhjärtan, dagen till ära. Till kaffet, alltså.

I morgon väntar arbete för min del.
Ett förmiddagspass, från halv åtta till halv tre.
Jätteroligt, ska det bli!

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Men vad säger läkarna om kombinationen med flimmer?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: men pv har ju inget flimmer längre; det har han inte haft sedan ablationen! Inte en enda gång och det är ju flera år sedan!

Bert Bodin sa...

Jag trodde det fanns restriktioner ändå. Men grattis till pv då. 😉

Elisabet. sa...

Nej, inga förhållningsorder alls! Han har ju fått som ett nytt liv.