fredag 27 mars 2020

En annorlunda morgon ....


Nej, inte så att nånting dramatiskt har hänt (ja, hela tillvaron är ju fylld av dramatik, det räcker med att titta på nyheterna), men fredagar innebär att pv är fri och då blir det lite annorlunda. Andra rutiner. I vanliga fall är ju han uppe redan vid femtiden på morgnarna, nu var jag som tuppen - först ur sängen -! Och när jag kommer ner från övervåningen .., är detta vad jag ser: en massa solljus som flödar in i vardagsrummet!

Om ni undrar varför man har"tallrikar på väggarna", så kan jag säga att det undrar jag också, men pv tycker att det är fint.


Det bästa med morgnarna, det är ändå när det eldas i kaminen och det gör det i princip varje
morgon. Ljuvligt, ljuvligt!


Och medan pv tar harry på johansson-rundan, fyller jag på med frön till alla småfåglarna.
Ekorren är på plats. Nu väntar tydligen ännu en solig dag! Kanske hakar pv på och tar ett dopp?
Måtte det inte bli som metorologen i tv sa .., att nästa vecka kan det bli snökaos i södra Sverige!

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Hehe. Snö. 😉

Elisabet. sa...

Bert Bodin: inte bara snö ..., SNÖKAOS! ,-)

Bert Bodin sa...

Aha. En snösmocka alltså.