fredag 27 mars 2020

Mejl från Australien ....


Bilden visar min syster på den tiden när allt var som vanligt, då man fick röra sig fritt.

"Godmorgon! Fint väder även här - 28C och soligt och nästan ingen vind och det är tur att jag inte bor i lägenhet med hiss, då vore man ju helt totalisolerad. Nu kan jag ju vara ute i trädgården och då känns det ju inte så hemskt. Men det är tråkigt att man inte kan gå ut och äta lunch med vänner. Inte ens biblioteket får vara öppet. Jag hatar detta bloody virus.

Så jag har inga planer för helgen, men ju längre detta håller på ju renare kommer mitt hus att bli. I går städade jag i skåpet under handfatet i badrummet och det vet jag inte när jag gjorde sist. Väldigt välbehövligt och så mycket utrymme jag fick nu när allt onödigt skräp är slängt. 

I dag har jag gjort vanlig fredagsstädning och rensat i lådan där jag slänger betalda räkningar etc. I går kom min gräsklippare Rob hit och gjorde fint utomhus och vi stod och pratade ganska länge med minst 2 meter mellan oss. Nu får man ju ta alla tillfällen till att prata, annars rostar man väl ihop.
Nu skall jag gå ut och njuta av det fina vädret.

Kramar
Birgitta."

Inga kommentarer: