torsdag 26 mars 2020

På agendan ....

Ska ringa till Sonja och höra så att allt är bra.
Mat fick hon igår så det räcker till två middagar..
Och pv svänger idag förbi sin dotters mamma och lämnar ratatouille till henne; hon var varit knalldålig med lunginflammation och enorm trötthet.
Och nej, han går inte in.

Inget extrapass för min del idag.
Jag tänker ofta på hur utsatta vi kassörskor är.
Visst, vi kan stanna inne dygnet runt, men så är det kris i affären och då står man där och har hundratals människor framför sig.
"Säga nej?"när man är frisk, eller upplever sig vara frisk.
Ganska osolidariskt, tycker jag.

Vilka ska arbeta?
Och affären måste vara öppen, människor ska ha mat.
Alla kan inte ha hemkörning.

Det är tur att man är fatalist.

Lite senare: får jag detta av Jocke på jobbet.

https://vi.se/artikel/sN1g3MeL-aN9QmX3W-eea9f

1 kommentar:

Eva sa...

Det var verkligen bra skrivit, all heder åt dig och dina kollegor!
I min närmaste affär har de satt upp skydd i kassan, och ritat linjer hur när vi förstå varandra. Dessa linjer får gärna finnas kvar, då efter.
Jag städning och rensning verkar pågå i många hem, så skönt och lustfyllt!
Jag saknar Halland och den lilla familjen med alla djuren. Men då får jag tala allvar med mig själv och påminna mig om hur nära jag har i vanliga fall. Jag tänker på min mamma när min äldsta bror valde att bo och bilda familj i USA, då fär över 50 år sedan sågs de kanske vart annat år. Mamma var alltid ledsen för det.
Ha det bra.
Eva