torsdag 26 november 2020

Dagens fönster ...


Nu på morgonen plockade jag fram lådan med ljusstakar och annat som hör december till. Började med fönstret mot väster. 
Och nej, jag har inte adventsljusstakar (nu skriver jag så Bert, det blir mycket enklare) i alla fönster, men i några. 

Den här staken köpte jag hos Antik & Design (antikkulan på instagram) och jag fullkomligt älskar den! Så icke-krusidullig! Och med så varmt ljus. 

Till höger om staken står den tovade lilla kossan, den som minstingen i Malmö alltid får hälsa på när vi fejstajmar, då vet han liksom var han har kommit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så breda och härliga fönsterbrädor ni har! ellem

Bert Bodin sa...

Tips: "Elljusstake".
Kortare, och riktigare.
😉

Elisabet. sa...

Ellem: ja, när vi bytte fönster så bad jag pv att göra djupare fönsterbrädor och det ångrar jag sannerligen inte.

Bert Bodin: men det låter så trist. Inte som advent, men du må tro att jag tänker på dig var gång jag ska skriva om dem.