lördag 28 november 2020

Maltedagen ...


Ja, jag känner ingen som heter Malte, men han har i alla fall namnsdag idag. 
Det har varit en fin dag. 
Vi har turats om med harryrundor och vi var inte dom enda som var ute. Såååå många människor som ägnar timmar åt promenader eller löprundor! 


Någon gång kommer jag kanske att sluta häpna över hur vackert här är .., men det gjorde jag aldrig hemma i Malå - jag tyckte alltid att det var såå fint - så kanske ändå?
Och det som förvånar mig mest, det är att landskapet hela tiden förändras. 
Eller havet. 


Och som det glittrade! 


Mellan alla skidtävlingar hann vi med en sväng till Steninge för ett dopp. Mest för att där finns en stege på piren. Friherrinnan valde att bli hemma, men i morgon kanske?
Att det är isande kyligt, det är ju självklart när det var flera minusgrader natten mot idag, men efteråt, i bilen, sa pv "ja, det är för härligt efteråt!" Tänk, att man får uppleva såna ord! 

För övrigt?
Det har fejstajmats med minstingen i Malmö och hans rara mamma .., äldsta dottern ringde i morse på väg hem från jobbet i Huddinge (vilken fasa att köra  bil i 50 minuter när man har arbetat i nästan tretton timmar!) och från Ekerö kommer bilder med en glad AP som rider på "den sååå snälla Tristan!" 

Ja, ungefär så. 

9 kommentarer:

Turtlan sa...

Jag er en Malte. Kanske inte känner varandra men han har båten vid vår brygga. Lite gemensamma bekanta har vi. Alltid något i Maltefrågan.

Turtlan sa...

Fel... Jag vet en Malte ska det vara...

Elisabet. sa...

Inte illa! Tack som berättade! Fanns det förresten inte en ”Malte Lindeman”?

Turtlan sa...

Jo! Son till Valfrid Lindeman...

Hasse & Tage :-)

Cecilia N sa...

Det finns en figur i Dunderklumpen som heter Malte.
Och så Malte Knapp! Enhjulingscyklisten från Bjurholm!

Elisabet. sa...

Turtlan: BRA!
Cecilia N: jo, där ser man .., nu vimlar det nästan av dem ,-)

mossfolk sa...

Haha, jag tänkte också genast på Malte i Dunderklumpen. Vad roligt att Cecilia skrivit just det.
Och det är makalöst vackert på bilderna -inte kan man tröttna på det!

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, dunderklumpen och jag själv har inte presenterat oss så väldigt mycket för varandra, så jag får nog ta mig en titt!

Anonym sa...

Jag känner till två Malte och den ena av dem har jag träffat flera gånger. ellem