fredag 27 november 2020

Fredag ....


Inleds med att skrapa bilrutorna. 
Det var ett tag sedan och kändes aningen ovant. 
Två skrapor finns i dörrfacket; jag använder mest den helt platta fyrkantiga.
När rutorna var befriade från all frost, svängde jag förbi friherrinnan som för tillfället är utan bil (verkstaden) och så åkte vi och handlade på Hemköp. 
Därefter kaffe ute i det fria hos henne. 
Skönt, men aningen kyligt. 


Kom hem. 
Tog harry på promenad .., fångade ännu mera frost, men nu i mobilen. 
Grannens trollhassel har i sommar vuxit sig sååå hög och vid. 


Mötte grannar från Vitabergsvägen. Dom båda arbetar hemmavid och försöker ta sig en längre promenad mitt på dagen. 


Såg även det här äldre paret som också syns promenera längs den grusväg som löper mellan havet och häst, - och fårhagarna. Kvinnan ligger alltid steget före sin make. Alltid. 


Sista biten hem fick harry gå lös. 
I vanliga fall brukar jag slå mig ner i trädgårdsstolen och titta på småfåglar och ekorrar, men så icke idag .., det var för ruggigt ute. 

Har i stället läst Svenska Dagbladet (billig prenumeration) och DN, löste nästan hela dn-krysset själv - så enkelt, enklaste hittills på evigheter - har läst minnesord (mest om män i Sv.D) och jag tänkte att om man har haft ett rikt yrkesliv och åstadkommit mycket, så är det ju inget fel i att andra vittnar om den saken, även om det inte är just DET jag själv bryr mig om. Det är ju på gränsen till småsint av mig att irritera mig på titlar hit och dit. Nej, där får det bli bättring. 


Och nu är det helg. 
Pv kokar risgrynsgröt .., jag ska titta på Engelska Antikrundan som jag tycker är så himla småputtrigt och trivsamt. 

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Det låter som en ok dag!

Här har vi köpt hempizza... ingen pizza slår den i Falkenberg! Sen På spåret. Kniviga frågor tycker jag. Nu lite Skavlan men ska nog byta till något annat.

Ja nu är det helg och ute är det minusgrader här ”i norr”.
Hälsa pv!

Turtlan sa...

... hämtpizza.... ska det vara.

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, vi tyckte också att det var kniviga frågor! Och ibland tycker jag att ena parten i ett par tar över helt; vara den som hörs. Då blir jag bara irriterad och det irriterar mig. 😉

Cecilia N sa...

Och jag anade vart vi var på väg redan på ledtråden hårspray. Men mycket annat var ju jättesvårt, helt utom räckhåll.