söndag 3 januari 2021

En hälsning från Västerbotten ...


Tre sååå fina bilder från Skellefteå kommer susande genom rymden och hamnar här. 
I alla fall den första. 

Så här skriver avsändaren, som är ellem: "Hej, här kommer några fönster från mitt-på-dagenpromenaden. På älvsbilden (den här) kan du se kulturhuset sticka upp bakom Sankt Olovs kyrktorn. Kulturhuset Sara blir klart i augusti i år. De höga partierna blir ett hotell på 22 våningar, mitt i kulturhuset. Allt är byggt i limträ från Martinssons Trä i Bygdsiljum, några mil söder om stan. 


Elisabet skriver: lägger in en bild av hur det är tänkt att det ska se ut, när det är klart.

Det  - tornet - brukar ju annars dominera siluetten (kan även stavas med h, silhuett, skriver bloggmadamen som blev osäker) från Älvsbackabron. 
Hälsningar ellem."

Tack du rara! säger jag, som minns såna här dagar hemifrån.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Kulturhuset Sara blir klart i augusti i år. De höga partierna blir ett hotell på 22 våningar, mitt i kulturhuset. Allt är byggt i limträ från Martinssons Trä i Bygdsiljum, några mil söder om stan. ellem

Anonym sa...

Spännande att få se det nya Kulturhuset, Hoppas att jag kan få åka "hem" till sommaren, det ser så högt ut i förhållande till omgivningen!