fredag 8 januari 2021

Rexxie tipsar ....

Vilken fullkomligt underbar dokumentär som herr Nilsson (Rexxie, alltså) tipsade om! 

Den heter "Allan i Flaskhall" och i filmen får vi följa denne helt otrolige man, med en energi som tycks outsinlig! 

Filmen finns på svt.play och här är en länk till den.

(Jag tänkte en sak när jag såg filmen ., det här med att vissa människor är så tilldragande. Har det inte med en slags inre energi att göra? I alla fall för mig. Människor, som trots hög ålder, har liv i blicken och en slags nyfiken blick på livet.)

2 kommentarer:

annannan sa...

Vilket program och vilken människa! Jag tänker att liksom Obelix så måste den mannen ha ramlat i en gryta med trolldryck när han var liten, en trolldryck för ödmjuk men självklar livslust!!

Elisabet. sa...

annannan: ja, men visst var han! Och vilken utstrålning! Jag tänkte när han dansade att .., jag förstår om kvinnor faller för honom, han hade sån glädje inom sig. Och hur han hanterade den amputerad armen och den för honom nya situationen och Vasaloppet och ja, jag bara häpnade!