onsdag 14 april 2021

Nyklippt ....


I tretton år har jag känt pv och på ena handens fingrar kan jag räkna de gånger han besökt en frisör. Oftast ställer han sig ute vid husväggen där en spegel riggats upp och så kör han med klippmaskinen nerifrån och upp och så lite duttar här och där. 

Om jag säger som så .., så blir det inte alltid så bra. 
Senaste gången blev det rent av hemskt. 

Det händer rätt ofta att jag då säger att det faktiskt finns en anledning till detta med frisörutbildning.

I förrgår gjorde husets herre så slag i saken - förmodligen dödens less på mina - inte alltför diskreta vinkar -. Och hem kom en nästan ny man! Här i bilen med sin storebror Tommy, på väg att ge sig av till varvet på Orust.

10 kommentarer:

Rexxie sa...

Snyggt!

Anonym sa...

Stilig! Frisörutbildning är bra. ellem

Bert Bodin sa...

Och det är inte så att enjängda damen själv skulle kunna ta hand om klippmaskinen?

;-)

mossfolk sa...

Hade jag inte sett bilden hade jag vidhållit fördelarna med att inte gå till frisör... men det blev verkligen stiligt!
(Själv försökte jag i morse fixa mina kluvna toppar med kökssaxen 😉)

bettan sa...

Alltså, hälsa PV att han är skitsnyggt klippt. Det borde vara förbjudet att klippa sig själv såvida man inte rakar huvudet helt.
Sen hör det ju saken att PV i sig själv ser väldigt trevlig ut.

annannan sa...

Oj så flott. Han blev femton år yngre på det klippet. Och stilig är han, det har bettan alldeles rätt i.

Jag tycker folk får göra hur de vill med sig själva, men om pv efter det här bildbeviset insisterar på att klippa sig själv så gör han det mot bättre vetande!

Turtlan sa...

Klart godkänt med beröm!

Här har vi en M som visserligen går till sin frisörska på t o m hippa salongen mitt i city men det kan bli lite väl långt innan han bokar ny tid.... Kommer då också hem som en man 😀

WalkaboutSweden sa...

Vilken snygging! :)

Hur fint som helst.

Elisabet. sa...

Rexxie, ellem i Skellefteå, Bert Bodin (nej, som frisör är jag oduglig!), mossfolk, bettan, annannan, Turtlan och Walkaboutsweden: jag har nu läst upp era kommentarer för h honom och jag undrar hur många gånger han ska titta in här och själv ta del av dem. Han lät VÄLDIGT glad, om jag säger så. Och jag tycker också att han blev fin. På gränsen till lite lik Daniel Craig.

Evas blogg sa...

Vilken snygging!