tisdag 7 september 2021

Eftermiddag i landet Halland ….

Men inte hemmavid. 

Har idag pratat med en hjärtläkare + en sköterska och jag fick ringa Australien och min syster i Skåne för att få information om deras hjärtan/eventuella kolesterolvärden osv. 

Flera efter-träffar är redan inbokade hos hjärtsköterskan. Det första redan i slutet av nästa vecka, sen efter en månad och så fortsätter det. Rikligt med information får man i alla fall. 

Mera? 

Salskamraten B som varit här i mer än två veckor, fick idag äntligen genomgå sin andra angiografi. Nu sitter hon i sängen och äter middag …, omelett med svampstuvning, plus sallad. 

Själv ska jag förhoppningsvis få göra samma sak i morgon. Stent i ett annat kärl. På sängen ligger rena kläder och duschsvampar inför kvällens dusch. Efter besöket på kranskärlsröntgen ska armen hållas i stillhet 1-2 timmar, sedan får man inte lyfta tunga matkassar etc .., ingen styrketräning och häftig gympa (oj, så tråkigt ….,-), men för övrigt ungefär som vanligt. 

Hoppas på hemgång på torsdag. 

Bilderna: 1: dagens middag nu vid 16.00

Ha det så gott alla! 





10 kommentarer:

annannan sa...

Jag hoppas med dig på den hemgången. När jag läser låter det som att de spärrat in dig och utsätter dig för lätt tortyr, och du är så samarbetsvillig och vänlig ändå. Jag hoppas du snart får bada igen.

Vet du, det var en dödsolycka med motorcykel vid Västerstad i slutet av förra veckan. Jag tänkte på dig och besöket där. Det här sjukhusbesöket räddade kanske dig från att bli inblandad. Man vet aldrig.

mossfolk sa...

Jag har nu googlat på stent. Tänk vilken fantastisk sjukvård vi har som kan fixa sådant när det behövs!
Nu hålls tummarna för hemgång på torsdag. Fantastisk vård i all ära (och jag vet att du skrev att det var intressant), men någon värst uppiggande miljö är det ju inte…

Monet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

Hopplöst att kommentera är det, men testar igen. annannan: du har rätt vad gäller badet! SOM jag har saknat den biten! Frågade läkarna om vinterdopp Inga problem.
Mossfolk: nej, inte uppiggande, men intressant! Och vi har det ändå bra vi som kan vara uppe och promenera eller sitta påbalkongen. Pv kom med nybakad banankaka och bjöd oss.på. Åtminstone D blev hellycklig. Jag avstod.

Elisabet. sa...

Hopplöst att kommentera är det, men testar igen. annannan: du har rätt vad gäller badet! SOM jag har saknat den biten! Frågade läkarna om vinterdopp Inga problem.
Mossfolk: nej, inte uppiggande, men intressant! Och vi har det ändå bra vi som kan vara uppe och promenera eller sitta påbalkongen. Pv kom med nybakad banankaka och bjöd oss.på. Åtminstone D blev hellycklig. Jag avstod.

Bloggblad sa...

Men kära nån! Jag har haft häcken (nåja) full med besök över helgen, med allt vad det innebär av planering, matlagning och städning flera dagar före, och inte läst några bloggar alls. Blev alldeles förskräckt, har scrollat bakåt och informerat mig. Fy sjutton, vad osäker tillvaron är! Underbart att du fick hjälp och blir ompysslad. Jag är säker på att du har varit en glädjespridare för de andra.

Hoppas verkligen att du blir helt ok snabbt och utsläppt snart!

Vonkis sa...

Oj, men samtidigt blir jag positivt överraskad över att du skickades in så snabbt (kvinnor och sjukvård du vet). Skönt också att du blir väl omhändertagen, håller tummarna för att du får åka hem snart.

Bert Bodin sa...

Trodde att angiografi var en form av röntgen (..grafi" låter som nåt man tittar på) och inte en behandling. Missat att du fått diagnos.

Din rehab ser ut ungefär som min. Här lyfts inga mjölkpaket. 🙃😆

Bert Bodin sa...

Bev