fredag 10 september 2021

"Men var kommer du ifrån ...?"

Så här berättade Anne i Mantorp, då i juli 2015.

Jag kom till världen i Enköping och när jag bara var några månader flyttade familjen till Berga Örlogsskolor utanför Stockholm.

När jag var 5 år flyttade vi till Stockholmsförorten Björkhagen. Vi var en himla massa barn på våran gård och numera har ett 15-tal av oss "Sandlådeträff" en gång om året på gården där vi växte upp. Fantastiskt roligt är det.

Blev kvar hemma hos mamma till jag gifte mig 22 år gammal. Det var ju bostadsbrist i Stockholm och miljonprogrammet var i full gång med att bygga.

Jag och mannen jag gifte mig med hamnade i Vårberg, granne med Skärholmen och Ikea.
Anne i Mantorp


Här Anne med sina systrar .., lilla Anne i mitten. 


"Bilden med familjen är från tiden på Berga örlogsskolor. 
Min kusin Anita tyckt att mina pappa var så himla snygg." 

Ja det var det hela för nu och så vill jag med risk för att vara tjatig säga att jag älskar din blogg och ditt instagram, SLUTA ALDRIG!

Kramar i massor till dig och de dina på kullen.

3 kommentarer:

Carin sa...

Även jag har vuxit upp i Björkhagen med 2 systrar :-)
På 60-talet flyttade vi till Skärholmen! Vilket sammanträffande!

Anonym sa...

Den äldsta flickan är min kusin och vi står än idag mycket nära varandra, hon är som en storasyster.
Tack Elisabet, och så underbart det är att du är tillbaka på banan.
Anne i Mantorp

Elisabet. sa...

Carin: se där! Många likheter! Har ni också sandlådeträffar?

Anne i Mantorp: förlåt att ditt bidrag fick vänta, men nu är det på plats!