måndag 1 november 2021

Klappat och klart ...

Väggalmanackan från Hemköp är snart fulltecknad. 

På raden för den tionde november står nu "Influensavaccin vårdcentralen Slöinge 12:25". 

Man kan ju fråga sig hur kroppen mår, ja, då den från en dag till en annan får sju piller i stället för två och så olika vaccin på detta?  För mig känns det som om jag öppnar en dammlucka och för min inre syn ser jag hur kroppens små soldater hukar och försöker gömma sig? 

V a d  är nu detta? kanske dom tänker.

Eller känner dom det som att hjälp är på väg? 

Räddningstjänsten?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hos oss kom ”dreckkörern” (drickaköraren) med häst och vagn. Det var Ivar i Hagalund. Sen blev det nog med lastbil ett tag innan utkörningen slutade. Jag minns också Merry. Så minns jag också Guldus och Pommac som man kunde få hos farmor och farfar. Det var väl inte favoriterna men gott till farmors goda sockerkaka. Tänk så minnena kan trilla fram! ellem

Elisabet. sa...

ellem: min pappa tyckte så mycket om Guldus och jag tror Rigmor också, min äldsta syster!