måndag 13 juni 2022

        Måndagsfönstret ....


Här kommer ett reprisfönster från 2016. Det är som vanligt .., jag ramlade över det när jag skulle se hur försommaren såg ut det året. Där var bilder med röda vinbär färdiga att äta och det kan jag säga, att så är det minsann inte nu. Ännu är dom ljust gröna och våldsamt sura. 

Nå, men hur var det med fönstret? 
Jo, madamen med det synnerligen goda minnet, Cecilia N, ägnade sig då åt pilgrimsvandring och så här skrev hon - bilden följde med -. 
Återigen tack Cecilia!

"Fönstret i vårt första härbärge i Saint Jean Pied du Port. När jag vände ryggen åt det började vår vandring mot Santiago di Compostela.
Första etappen var väldigt brant åt båda håll. 
Först uppåt. 
Sen över en dimmig hed. 
Och sen ner genom en bokskog brant som en slalombacke.
Så småningom kom vi fram till ett härbärge med vänliga människor.
Jag var så trött så man skulle kunnat tro jag hade åkt Vasaloppet."

Inga kommentarer: