fredag 17 juni 2022

      Fredagkväll ....


Hittar bilder från 2015 den här tiden i juni. Det var då Anders och jag själv reste till AP och Micke som då bodde och arbetade i Accra i Ghana. Vilket äventyr det var! På flygplatsen i Amsterdam var vi dom enda vita som väntade på att få gå ombord och det var en hälsosam upplevelse att vara i minoritet. Precis alla var så fint och elegant klädda; män som kvinnor! 

Och så tio dagar i nånting som var så totalt annorlunda. Marknader, dofter, ljud, mörkret. 
Ja, det var en resa som etsat sig fast. 


Vackra klänningar. 


Och konsten att bära saker på sitt huvud. 


Första dagarna var jag totalt slut på .., det vimlade av intryck och jag hade svårt att liksom sortera allt. Det var som att befinna sig i en centrifug. 

Och vilken trevlig reskamrat jag hade!
Att resa med sin son som då var tjugonio år .., det kändes tryggt.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Härliga bilder av fina upplevelser.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, vilken resa det var! Så totalt annorlunda i jämförelse med allt annat jag upplevt.