onsdag 28 september 2022

Dagens fönster ....


I ett inlägg från 2015 skriver jag att det oftast är vår och höst som min längtan till Skåne i allmännhet - och Ystad i synnerhet - slår till. 

Precis så är det och det var ganska skönt att läsa att den här känslan liksom tickar in med jämna mellanrum, då jag ju vet att det går över.

Det här var - men det vet ni väl som läser här - ett av mina fönster. 

S o m  jag älskade dessa fönster och allt ljusinsläpp som blev i rummet. 

Och aldrig någonsin har jag haft frodigare pelargonior än just där, på Regementsgatan 19 A.  Mitt livs allra första egna lägenhet. 

2 kommentarer:

Irene Lundmark Alm tidigare Malåbo sa...

Sin första egna lägenhet tror jag att alla minns med värme och stolthet.

Elisabet. sa...

Irene Lundmark Alm: precis! Och för min del inträffade det vid fyrtionio års ålder :).