torsdag 5 januari 2023

Då, i januari ....
















Det var då i januari 2015, faktiskt den 4:e januari .., som pv skrivit in att det stora vansinnet utbrutit. 

Vad hade då hänt? 

Jo, jag hade föresatt mig att lära mig januaris alla namnsdagar utantill, ja, inte enbart januaris, utan flera månader framåt skulle jag kunna rabbla upp olika namnsdagar. Förmodligen var det lång sjukskrivning på gång och i stället för att förkovra mig i svensk historia eller något annat - mer väsentligt - tyckte jag uppenbarligen att just namnsdagar ingick i värdefullt vetande.

Vid en annan lång rehabilitering ägnade jag mig åt att plugga in Afrikas alla länder/stater, uppifrån och ner.

(Och 11.30 den sjunde .., jaha ja, det var då pv förlorat sin röst och skulle till Öron-näsa-halsmottagningen i Varberg).

Inga kommentarer: