söndag 12 februari 2023

   Dagens fönster ...


Bilden är från de härliga boendet i Berlin förra våren .., "Transit Loft" hette hotellet och var från början en fabrikslokal. Stoooora fönster med enormt ljusinsläpp och där var en hiss som ibland fungerade, ibland gjorde precis som den ville. 

Det hela kändes mera som ett vandrarhem och där var mängder med skolungdomar .., tyskar, britter och spanjorer och så deras lärare förstås. Jag tyckte så mycket om den där livligheten ., allt skratt och prat som hördes från matsalen, så många glada ungdomar, helt enkelt.

Ett dagis fanns på innergården, därifrån hördes barnskratt och stoj och mitt emot hotellet - ett enormt hyreshus med hur många lägenheter som helst -. Innan jag gick i säng på kvällarna, brukade jag stå och titta ut över världen mitt emot .., ja, hur människor gick av och an i sina lägenheter .., blått tv-ljus som skymtade .., någon som - från sin lägenhet - också tittade ut. 

Ibland hörde vi kyrkklockeklang. 

Här en länk till hotellet, om någon vill veta mera.

Inga kommentarer: