fredag 15 mars 2024

Ännu en ...


Ja, ännu en bild från hotell Celestin Residence (3-stjärnigt) i Gdansk, det som jag berättade om häromdagen. Det var helt ofattbart hur fint upplagt det var när det var dags för frukost. Här kostar alltså ett dubbelrum nu i mars 437:- /natt och frukosten betingade ett pris av 130:-. 

För en halvtimme sedan gick vi på en promenad tillsammans, pv och jag själv. Lillrundan bara, men ändå. Efteråt, medan pv gick och hämtade spillvirke hos Magnus och Ingrid som köpt ett hus, rivit det och byggt ett nytt med hänförande utsikt från höjden och mot havet till, slog jag mig ned i trädgårdsstolen och bara ..., ja, bara  v a r. 

Öppnade och läste ett rart handskrivet brev som blev till stor glädje - tack Eva på Rödön - .., och efter middagen blev det några minuters facetime med Viggo som fick se Sigge som ligger här intill mig. 

Nu är det skidskytte. 

Livet kommer åter.

2 kommentarer:

Monet sa...

Såå fint!

Anonym sa...

Monet: Och vilka förberedelser var morgon! En ur morgonpersonalen var en kvinna - flykting från Ukraina -. / Elisabet