söndag 10 mars 2024

 Det händer ibland ... 

Det händer ibland att hundarna dör, det händer, det får man förlåta. Det är bara sådant som hundarna gör, och lämnar oss andra att gråta

Det händer ibland, inte jämt, men ibland, att hundarnas nosar blir kalla, och aldrig mer vilar så våt i din hand. Det händer med hundar - med alla. 

Det händer ibland, varje dag någonstans, att hundarna slutar att andas. Där slocknar ett öga, där stillnar en svans, och sorgen och saknaden blandas

Det händer ibland att man älskar en hund, man älskar, det gör man, det bör man. Man älskar en hund och den lever en stund, men fortsätter älska, det gör man. 

Det händer ibland att hundarna dör, det händer att tiden är inne, De dör - och vi andra står kvar utanför, och lämnas med kärlek och minne

Text av Lotta Olsson. Jag tillägnar den finaste Harry.
Kursiveringen är min. 


Tack Gerd i Norsjö som skickade den till mig.

9 kommentarer:

Babsan sa...

Sååå fina ord❤️❤️❤️

Elisabet. sa...

Babsan: Det tycker jag med. Blir sååå berörd.

Turtlan sa...

Så fint! Instämmer!

Harry var så fin! Ja alla hundar är det men Harry var Harry ❤️

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, så är det ju. Pv sa just på morgonen att han upplever det rent ångestfyllt, det här att vara utan Harry som var morgon kom in till honom och hoppade upp vid hans fötter och sov någon timme eller tre.

Anonym sa...

Jättefin❤️❤️❤️
/Mimmi S

Gerd sa...

Jag blir alltid gråtmild när jag läser det här, minns min Tyson. ❤️❤️💔

Elisabet. sa...

Mimmi S: Visst är den!

Gerd i Norsjö: Skulle läsa upp den för Eva i Tyresö, men se, då blev det svårt.

Anonym sa...

Hörsel-och känselminnet finns kvar länge, ljudet av klorna mot golvet, gunget i madrassen när han hoppade upp i sängen, hur det kändesatt smeka över de mjuka öronen och den strävhåriga ryggen osv. ellem

Elisabet. sa...

ellem: tack! Så fint skrivet och så tänkvärt. När jag igårkväll kröp ner under täcket, sträckte jag ut handen mot bädden intill, där han alltid låg (dubbelsäng). Jag strök över täcket och försökte känna in ..., vände mig om grät en stund.