söndag 1 februari 2009

På pricken ett år sedan ...



Bild: på stranden nere på Råå i Helsingborg.
Bloggmadamen tog bilden.

... är det sedan jag träffade en pensionatsvärd från Halland.

På den tiden har hur mycket som helst hunnit hända.

Jag har, i början av april förra året, förlorat min mamma .., två veckor senare ramlat på lagret och brutit handleden .., ytterligare en vecka senare fått veta att syster nummer två har dråsat ner från en stege, slagit huvudet i en stenmur och då befinner sig på intensiven i Adelaide ..., jag har firat midsommar i landet Halland, varit kräksjuk av nervositet och gått i Samlad Tropp .., besökt Alingsås ett flertal gånger .., haft såväl Leina som Ellis och före detta svägerskan på pensionatsvisit .., jag har hälsat på i landet Småland och träffat en energimedveten storebror och hans fru och dotter, samt en mörkhyad organist från London .., och tillsammans med pensionatsvärden har det blivit besök hos barn och barnbarn i Stockholm och vi har rest till Irland och kört på vänster sida av vägen och tappat bort oss i en rondell och kvällspromenerat i staden Westport .., vi har ätit wokmiddag hos Kjell och Gerd på en campingplats och hälsat på hos hemifrån-kerstin, hennes väninna Maja och kerstins man Svenne i en hyrstuga ... och vi har spelat När och Fjärran och övernattat hos ellis och hennes sambo i landet Västmanland .., ätit middag hos Hans och Ingrid i Falun och suttit nära havet med Eva och hennes man och med Kent och Gunilla i segelbåten och vi har varit på konsert (närapå kräkläge då med ...) i Halmstad och lyssnat till Sven Zetterberg och ätit grillmiddag med Anna-Karin, Hanne och hunden Frida och vi har tittat in hos den inte alldeles purunge Axel Jonsson i Heberg och fått en provtur i hans gröna Cadillac .., vi har pratat en hel kväll med hemifrån-Torun och varit på personalfest med affärsarbetskamraterna på Öja Krog och jag har närapå lyckats skrämma livet av pensionatsvärden när jag körde på fel sida av motorvägen.
Och tänk, att den annars så sjösjuka bloggmadamen, har suttit ombord på en segelbåt .., från Ystad till Kåseberga och med en liten lintott som Kapten!

Och varannan helg kommer pensionatsvärden hit och varannan helg åker jag norrut.

Det är inte klokt så mycket som kan hända på ett enda år!

Och alldeles förfärligt tomt blir det efter en helg tillsammans.

Alldeles tyst i min lilla lägenhet.

Ingen att kura intill i sängen.

Ja, förutom Pelle, förstås.

För så är det, att man vänjer sig snabbt.

11 kommentarer:

Jom Manilat sa...

"Och alldeles förfärligt tomt blir det efter en helg tillsammans."

Jag kommer fortfarande ihåg hur det kändes trots att det nu är många år sedan, separationsångesten på söndag.

Fru Manilat och jag hälsade också på hos varandra varannan helg.

Hon gjorde slag i saken och flyttade hit till min ort.

Hur gör du?

Evas blogg sa...

Grattis på 1-årsdagen! Ja tänk så mycket ni gjort tillsammans under detta år!

malin sa...

Grattis till er båda! Hoppas vi får följa många år till :)

Anonym sa...

Grattis Elisabeth och Pv!
1 år... fyllt med så mycket upplevelser tillsammans, ler och glädjs för er bägge!
Anna-Karin iH

cruella sa...

Men tänk att det bara är ett år sedan! Jag tycker ni har varit ett par jämt:-)

Monet sa...

Jösses vilket innehållsrikt år för dig, 2008! Tänk om någon spåtant hade sagt allt det här till dig, det hade du aldrig trott då!

Jag upprepar allas grattis till Året med PV och ställer samma fråga som Herr Manilat: Hur gör du?:-)

Mian sa...

Grattis till detta innehållsrika år!

Elisabet. sa...

Till Jom, Eva, malin, anna-karin i halmstad, cruella, monet och mian: tack för era kommentarer och ja, det är inte alldeles enkelt, ska jag säga.

,-)

Så är det.

Sven Teglund sa...

Vilken vacker bild! Och din historia är också vacker....kärleken, den kärleken.

Elisabet. sa...

Sven: ....,-)

Leina sa...

Jag slås av att du har ett sådant fantastiskt minne.... Jag själv har ett "teflonminne", kommer aldrig ihåg något... Ler... Vilket härligt år... Så många härliga minnen....