onsdag 4 februari 2009

Harmoni .... eller nån slags lycka.


I somras i landet Halland.
"Det var dagar det .....", tänker nog Pelle.

När jag sitter i soffan och tittar på tv och vickar på kalasbyxklädda tårna, kommer Pelle.

Först sätter han sig på mattan och tittar upp .., liksom tvekar om han ska göra slag i saken?

Men det gör han.

Förstås.

Hoppar upp.

Och han lägger sig nära, nära matte och slickar lite på min högra hand med sin sträva tunga.

Bara lite.

Sen kurar han ihop sig och somnar.

Min hand mot hans päls.

Andetag.

En katt som spinner.

Det är nog lycka det.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Av alla ljuvliga Pellebilder ... grönt ... skönt ...

Elisabet. sa...

annannan: ,-)

Att ha katt är oerhört livsbejakande på nåt vänster.

Christina sa...

Aaaah,...och hund...eller nåt annat pälsdjur att pilla på.

Vonkis sa...

Oj vad jag började sakna Nelli nu.

Prettomorsan sa...

åh, åter igen, finaste Pelle.

Katter, jag skulle aldrig kunna leva utan dem...

Elisabet. sa...

Christina, Vonkis och Madelene: när jag fick tillbaka Pelle, förändrades mitt liv. På riktigt. Jag hoppade av dejtingsidan och bestämde mig för att aldrig mer i hela livet hålla på med nåt sånt .., det räckte med en katt eller en hund och jag kände mig helt i harmoni med själva tillvaron.

Skulle det krascha med den där pensionatsvärden som jag ska gifta mig med nån gång, då tänker jag skaffa mig en katt till och kanske försöka hitta en liten stuga att hyra på landet.

Så det så .-)

Annika sa...

Hej!
Din Pelle verkar vara en riktig filurig livsnjutare! Vilket härligt kort!!
Min Pysen är väldigt lik Pelle i sitt sätt så jag ler ofta igenkännande när du skriver om din lilla kisse.

christel sa...

Mmm verkligen, våran ligger gärna på soffans ryggstöd med nosen på våra axlar..Mys