fredag 6 februari 2009

På Spåret.

Vill bara meddela att bloggmadamen tog första frågan på 10 poäng.

Salt Lake City.

T.om. före pensionatsvärden.


Lite senare:

Gunnar i Vaplan skriver i en kommentar att han tog Vaxholm på 8 poäng, det gjorde inte jag.

PV klarade fuga och ententen och Maginotlinjen (klarade jag med, det sista).

Salt klarade jag INTE, däremot PV som var kaxig värre.

EU:s första medlemsstater klarade PV galant. Inte jag.

Progg-grupperna var hemmaplan för PV.

Hemma i Malå hade jag inte en enda kompis som lyssnade på sånt och det gjorde inte jag heller och när jag tänker efter .., om man är en sån som i högstadiet spelar Spel-Ollles Gånglåt på högsta volym hos kompisen Eva (på en sån här grammonfon där man laddade massor med skivor och så spelades dom, en efter en ...) och sjunger högt till den låten och blir så där himla lycklig, ja, då blir man nog ingen proggare.

Inte det minsta progressiv var jag.

Men tar man Salt Lake City på 10 .., så tycker jag att det räcker ..-)

Och det gjorde ju bloggmadamen.

6 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

... och jag tog Vaxholm på 8 poäng!!!

Linda sa...

Men jag kunde salt :)
Haha!
Och alla progg-grupperna, trots att jag inte var född :)

Ingela sa...

Salt och progg, lätt som en plätt. Jag hade en bra omgång på det hela taget. The Osmond brothers var heller ingen match.

Evas blogg sa...

Jag tog alla musikfrågor! Progg var min grej det och The Osmonds :)

Elisabet. sa...

Eva: Osmond Brothers tog jag direkt .., dom var med i Andy Williams Show minns jag och mamma brukade ofta sjunga den sången när hon tittade på mina småflickshänder ..-)

Elisabet. sa...

Lindalotta: imponerande!

Ingela: men jag tror att det var en ovanligt lätt omgång .., jag brukar inte kunna så många svar, så snabbt ..-)

Gunnar: inte jag!