onsdag 4 februari 2009

Leva i nuet? Jodå. Men längta kan man göra.



Såja, nu har jag beställt den här filmen.

Den ska vi minsann se när jag är barnbarnsvakt sista helgen i februari.

(Titta någon minut ska ni få se .., det finns nånting som jag tycker är så slarvigt gjort av den som gör filmen och har hand om rekvisitan och sånt .., kolla resväskorna som människorna håller i ..., det är så UPPENBART att dom är helt tomma! Varför inte fylla dem innan tagning? För mig blir det inte trovärdigt när en människa svänger en resväska som tycks näsdukslätt. Likadant när människor dricker kaffe i filmer .., och man ser att koppen är helt tom! Jaså, ni tycker att det är oväsentligheter med tanke på världsläget ..., å, nä ., det är minsann viktiga saker att fundera över. Ungefär som i Oskarhamn. Där må ni tro att det händer grejor!)

8 kommentarer:

Hedgren sa...

En helt ljuvlig film. Både ungarna iskolan och mina egna älskar den. Ja, jag och gubben med!!!

Christina sa...

Det är de små detaljerna som gör det.

Det är likadant när de ska visa t ex 40-tal i svensk film, då är ALL inredning 40-tal, inga arvegods alls och ingen blandning av olika epoker.
Alla bilar som kör omkring är nytvättade och ser ut att komma direkt från ett bilmuseum ;)

Elisabet. sa...

Hedgren: ja, här är en till som ÄLSKAR den! Jag tycker om prick hela filmen och Kjell B är suverän, tycker jag.

Christina: Joo .., eller som i alla amerikanska filmer där damerna vaknar upp med full make up och inte minsta lilla mascara har smetats ut under ögat ..-)

Eller när någon - förr - skulle leta upp ett tel.nr i New Yorks telefonkatalog och slog upp första bästa sida och snabbt drog med pekfingret och se där ....! Där var det!

Anonym sa...

Kjell B är ju helt fantastisk i alla filmer och TV som han är med i. Helskön. Och den här filmen är inget undantag, hur bra som helst.

/gunnar i vaplan/

Elisabet. sa...

Gunnar i Jämtland: ja, det tycker jag med .., jag tycker faktiskt att han är underskattad som skådespelare.

Och den här filmen, den har ALLT, tycker jag.

Vonkis sa...

Den där är verkligen helt underbar!

Tre stycken sa...

Och när de borstar tänderna utan tandkräm. Det löddrar aldrig när människor på film borstar tänderna.

Annars är filmen väldigt bra. Ungarna kommer nog gilla den :-)

Elisabet. sa...

Vonkis: jepp!

Tre stycken: det har jag aldrig tänkt på .., nu ska jag kolla när jag tittar på film ..-)