onsdag 4 februari 2009

Sånt som påverkar ...


Jag gör som Pelle. Vilar och vilar.

Ligger på soffan och fryser.

Yllekappan och stickehalsduken har plockats fram och används.

Tända ljus.

Elementen på max.

Ååååå, så jag fryser!

Ååååå, så jag mår risigt!

Slumrar till .., tittar på tv .., slumrar till .., funderar över om även jag håller på att bli sjuk?

På affären är det rena sjukstugan .., en efter en blir däckad.

Efter några timmar vaknar jag till liv och går fram till fönstret.

Jaha .., då förstår jag!!

Väderomslag.

Det var alltså därför.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Stora PET-flaskor fyllda med varmt vatten är sköna att krama under filten! I väntan på bättre, alltså.

Anonym sa...

Aj då, reagerar du så svårt på väderomslag, det låter inte kul...

Elisabet. sa...

ab och marskatten: mamma var precis likadan .., hon blev nästan däckad.

Och det tog lång tid innan jag såg sambandet ..., det var när vi flyttade till Skåne, där vädret slår om fort. Det gör det kanske hemma nu också, men inte förr.

Då var det riktiga årstider.

Anonym sa...

Det var bättre förr...vädret var faktiskt det, inte så ombytligt som nu!
Kanske därför jag är tung i huvudet idag?

Anonym sa...

Hoppas du slipper årets influensa, den var inte kul skall sägas. Jag låg däckad i nästan 2 veckor. Med ont i kroppen och hög feber. Sedan kom förkylningen. Den sitter i ännu. Rastlös själ som jag är klätrade jag på väggarna inuti min egen kropp efter några dagar. Dessvärre gick jag UT ( med feber..ja hmm) hur dum får man vara - och blev liggande extra länge. Men kanske det "bara" är väderomslagsjuka. Kan vara nog så illa det!!
KRAM från ett snövitt Oslo

Elisabet. sa...

marskatten: ja, jag är hundra på att det är vädret ., men jag blir irriterad att jag inte kommer på det DIREKT.

maria i oslo: jag har nog aldrig varit med om att så många kunder och anställda blivit sjuka.

Christina sa...

Det är vinet Elisabet, det är vinet!

Skämt åsido - hoppas att du snart mår bättre! Det är en suverän bild på Pelle du har lagt ut :)

Elisabet. sa...

Christina: men sju glas vin .., inte kan det väl bli så våldsamt av det inte ..-))

Pelle ligger just nu på min säng, vid fotänden. Jag har lagt dit en röd yllepläd och han ÄLSKAR den hörnan numera.
När jag kommer in i köket, jamar han lite och tittar upp .., sen somnar han om igen.

Anonym sa...

Nänänänä, inte förrän du är uppe i 8-9 glas kan man säga att det beror på vinet...

Allvarligt! Det är samma med mig, jag känner av lågtryck och inte förrän väderleken förändras fattar jag vad det tunga huvudet berodde på. Samma visa varje gång. För att inte tala om fullmåne...

Elisabet. sa...

Marskatten: jo, jag tål så lite ,-)

Fullmåne är okej, då blir jag bara kärvänlig. Kan vi ju kalla det.