torsdag 12 mars 2009

Om Maggan ...


Bilden: Maggan tar paus ute på trappan.
Bloggmadamen tog bilden i fjol.

I dagens lokaltidning berättas om olika företagare i Ystad.

En av dem som porträttereras är Maggan som driver second-hand-affären här mitt emot min lägenhet.

Journalisten intervjuar en av kunderna, Katrin Hamori, som berättar följande:

- Jag försöker hitta udda grejor. Det är också en politisk handling, precis som man återvinner tomflaskor kan man återvinna kläder, säger hon.

Hon uppskattar också att Margareta Nilsson skänker bort de kläder hon inte kan sälja.

Katrin berättar att Margareta ofta låter missbrukare och andra som behöver hjälp komma in i affären.

- Hon gör halva socialtjänstens jobb, människor har alltid någonstans att gå. Margareta har ett stort hjärta för alla människor!

Ett samstämmigt ja kommer från de andra kvinnorna i affären.


Just så stod det i artikeln och just så är det med Maggan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att bilden på Maggan som i det andra inlägget du länkar till passar precis ihop med det du skriver. Alltså, jag kan precis tänka mig hur hon bedriver både affär och värmestuga och hjälpverksamhet i sin affär på en gång.