torsdag 12 mars 2009

På längtanslistan ....

  • Palt
  • Lundgrens sötlimpa med kaviar och varm choklad
  • Dungers nötbulle till kaffet ikväll
  • En kebab med "allt till" från pizzserian på gatan
  • Nybakade kanelbullar och kall mjölk
  • Mördeg som inte är utbakad och som man kan gå och norpa sig bitar av
  • Eller bondkake-deg ...,ååå!
  • Toscakaka
  • Färska jordgubbar med grädde och socker
  • Pensionatets ljumma valnötsbröd med Kvibille Cheddarost och pl.marm.-08 till
  • Räkgrytan
  • Ett perfekt löskokt ägg
Amen.

16 kommentarer:

Anonym sa...

ja, och så en eller två Milanokakor till efterrätt! :)

Bloggblad sa...

Jag tror bestämt att Ystadsmadamen är lite piggare som orkar blogga och bry sig om allt som händer och sker.

Jag sprätter omkring här och är skitstolt över att jag både promenerat och bränt mängder med kärringfett, dammsugit och skrivit en bedömningsmall för kommande performansanalyser. Jäklar vad jag slår mig för bröste/n/t, det riktigt dammar om mina gamla hemmamyspaltor.

Jenny Bergvall sa...

Låter som bloggmadam börjar pigga på sig igen ;-)

Alexandra sa...

Dungers nötbullar........ Kan man gå över en såndär bro (som du visade tidigare) för. Vet faktiskt inte om de gör de längre. Nya ägare vettu...

Elisabet. sa...

Bettankax, Bloggblad och Jenny: jo, är bättre, men snuvigare! Men det går framåt. Äntligen.

Alex: när jag fyllde 40 fick jag lika många (40) nötbullar från Dungers ., ja, från ica-gänget hemma.
Dom kom i en pappkartong och jag BARA ÄLSKADE alla arb.kamraterna som sååå väl visste jag tyckte om!

Evas blogg sa...

Vi har precis kommit hem från mamma, hon hade en alldeles nybakad toscakaka stående på bänken. Jag tackade nej till en, skulle ha skickat den till dig!

Evas blogg sa...

...till en bit.

Elisabet. sa...

Eva: ,-)

Ja, tänk .., vad man kan börja längta efter!

Jag är så döless på Dafgårds färdigmat. Det här är nackdelen med att leva ensam.

Anonym sa...

Ja, du kan ju alltid flytta till Halland.
Låg hyra och hyfsad mat. Trevlig hyresvärd. Ja, trevlig o trevlig, man ska väl inte ta i för mycket. Hyresvärd helt enkelt.

PV

Elisabet. sa...

PV: jag ska komma och inspektera hushållet och kocken närmare i morgon.
Kan han sen hitta nåt trevligt arbete åt den längtande madamen, så visst ..-)

Tuvstarr sa...

Allt på en gång eller en efter den annan ;-)

Elisabet. sa...

Tuvstarr: nä, bara nånting av allt detta ..-)

Anonym sa...

Mamma du är hopplös!!! Mat mat mat :)Jag kan omöjligt vara släkt med dig! Vems är jag?

Rexxie sa...

Åh, pepparkaksdeg skulle jag vilja ha!

Anonym sa...

Anna: Kan det vara så att hungerskänslor inte släpps som arvsanlag, man vill ju så gärna ha maten själv. Bara en teori, så god som någon annan.
Kul att vi ses i spåren till nästa år, både du o Micke o Anders.
PV

Monet sa...

Du bör definitivt befinna dig på bättringsvägen efter att ha fått ett så schangtilt erbjudande från en viss hyresvärd.

Han verkar vara i bättre form också som kommer med denna propå. Tycker nog du ska överväga detta. Allt är väl bättre än Dafgårds:-)?