onsdag 13 maj 2009

Gösta funderar ...

Mitt på dagen, när pensionatsvärden är klar med sitt, blir det litet besök hos Gösta och Sonja.

Gösta har KOL och är aningen trötter numera.

Och så röker han, fast hustrun Sonja förmanar honom.

Gösta är en driftig man som har arbetat med allt möjligt .., ja, pv brukar säga att "för Gösta var ingenting omöjligt .., kunde han inte .., så försökte han i alla fall .., han var oerhört energisk, då, när han var frisk!"

"Här .., vad säger du om det här .., jag ska ha den till båtmotorn ..?" förklarar pv.

Det är då Gösta funderar lite.

(Två inlägg längre ner möter ni hans hustru Sonja. Och jovisst, på den cyklande pensionatvärdens vänstra arm, syns tidtagaruret. Det är minsann viktigt att Ta Tid när man cyklar. Absolut. "Ja, det är viktigt", säger Gösta. "För mig tar det 14 minuter in till Halmstad. Med bil", förklarar han leende.)

1 kommentar:

Mian sa...

Intressant placering av tidtagaruret (utanpå PV:s overallsärm). Lite "hypnotisk" påverkan på mig när jag såg detta, fick spola tillbaka filmklippet en extra gång för att kolla mer noga
:-)