onsdag 13 maj 2009

På tåget ...

Nästan hela tiden läser jag Håkan Nessers bok vars titel jag alltid glömmer.

Den är mästerligt upplagd .., spänningen stiger sakta, sakta .., så där så man till slut nästan mår illa.

Vid sängdags frågar jag pensionatsvärden hur det hela slutar?

"Det säger jag inte ...", svarar han.

"Nehepp .., då tittar jag i slutet då .., jag uthärdar inte .. jag vågar inte vända blad ... och jag kommer ändå att läsa ut den ..", säger jag.

Men nää.

Han vägrar.

Så då berättar jag vad jag t r o r ska hända .., vem som mördar vem och hur det ska gå.

"Kanske det, ja ...", säger pensionatsvärden som helst av allt vill sova.

Idag ska jag ta mig an resten.

Slutet.

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag säger inget, men det var inte som jag trodde :)

Evas blogg sa...

Och jag kan inget säga för jag har inte läst den. Är du på pensionatet?

Elisabet. sa...

Panter: precis så sa PV ....."ja, Nesser har ju en förmåga att överraska ..., om man säger så ...".

Eva: ja, och jag har hostat precis hela natten!! (Jag som tidigare sovit så gott. Börjar med ny medicin idag .. Cozaar eller nåt sånt. Den kan ge yrsel och mardrömmar. Heja.)