fredag 15 maj 2009

På jobbet ...



Det är mycket nu.

Kunderna planerar för studentfester eller grillkvällar och köper Trisslotter och hoppas på största vinsten.

"Tjugofem tusen i månaden i lika många år .., kan du hitta den lotten Bettan ..?" säger kvinnan leende.

Och vi planerar vad vi skulle göra.

Byta liv.

Arbeta mindre.

Eller arbeta med nånting helt annat.

Fram och tillbaka går pratskrattet mellan kunderna, allt medan drömmen om det andra livet singlar runt i kön.

Just så är det.

5 kommentarer:

Cicki sa...

Jag har ju också ett förflutet som affärsbiträde. Ca 30 år i olika Ica och Konsumbutiker. Visst är det ett fantastiskt yrke och man får så härlig kontakt med folk.

Bloggblad sa...

Vilken fin bild!
Jag beundrar dig som inte dras med i affärsstressen... jag skulle bli galen väldigt fort. Eller... galnare.

Elisabet. sa...

Cicki och Bloggblad: vem säger att jag inte dras med i hetsen ...? Inte jag ..-))

Gissa, varför jag har högt blodtryck.

Helt övertygad är jag att mycket beror på att jag helt enkelt jagar upp mig ,-)

Monet sa...

Jag tror också att du måste påverkas. Det är beundransvärt att du ändå lyckas behålla lugnet när du kommer i kontakt med så vansinnigt mycket människor.

Hur funkar nya medicinen och saknar du drömmarna?

Elisabet. sa...

Monet: inga nya biverkningar hittills i alla fall och jag tycker nog att hostan börjar minska.
Idag har jag fått gå ifrån kassan bara en enda gång .., jo, jag har hostat, men inte så långvarigt.

Och jag slutade med Pulmicort och den andra också .., jag fick blåsor i munnen (fast jag sköljde så noga) och tyckte på nåt vis att jag inte kände igen mig själv fysiskt.

Nä.

Det får bli bara blodtrycksmedicinen.

Inga härliga drömmar ...-(
Nåja, slipper jag hosteländet (hosthelvetet som Bettankax så exakt-på-pricken-kallar-det ...) så är jag mer än nöjd.

Helt ärligt vill jag inte ha en massa konstiga saker i kroppen; inte mer än nödvändigt.