söndag 10 maj 2009

Till Anna-Panna ...


Och ja, jag säger fel.
Dr Böhlander kom för att hälsa på sin lillasyster.

I högstadiet uppmanades vi av vår musiklärare att sjunga en sång inför honom, ja, klasskamraterna fick vänta utanför i korridoren.

Jag tilldelades "Billy Boy" .. , ni vet .., "ohhh, where have you been, Billy Boy, Billy Boy ..?"

Den skulle jag sjunga.

"Aldrig i livet!" sade jag och tänkte på Johnny, Dan, Gunnar och dom övriga pojkarna i klassen som hade lovat/hotat (fast filurigt smajlande ...) att stå bakom dörren och smyglyssna och jag som var så blyg!

"Elisabet, det är så här, att om du inte sjunger så får du sänkt betyg i musik ...", sa musikläraren bestämt.

"Jaha, då får det bli så ...", svarade den unga bloggmadamen och så blev det.

Från en medelmåttiga trea till en eländig tvåa.

Men ..., något måste ha hänt under årens gång .., för nu sjunger samma madame gladeligen inför alla bloggvännerna och faktiskt inväntar hon nu bara telefonsamtal från den här mannen.

Just så.

Men det viktigaste av allt är ju ändå att hela inlägget tillägnas födelsedagsbarnet!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Bloggblad har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Till Anna ....":
Bloggblad sa:

Hörru - härmed har du höjt betyget! Det är inget fel alls på den sången.

När jag gick i trean och vi sjöng upp för magistern (kantorn) valde jag "Flamma stolt mot dunkla skyar" jag bara älskade den och vrålade på för full hals.

Grattis till dig - som blev mamma!

Elisabet. sa...

(Bloggblad: jag tog bort det första inlägget, det är därför det blev så här ...)

Jenny Bergvall sa...

Men du, nu sitter jag här och gråter. Varför? Jo för att du gjort detta fina inlägg till din Anna. Vilken mamma du är!

*saknar just nu min mamma lite mer än jag orkar med (den tiden på året liksom) och då fick detta bägarn att rinna över*

KRAM

Och så ett STORT grattis till Anna så klart!

Evas blogg sa...

Vilken otroligt fin grattishäslning! Jag blir riktigt rörd. Så vackert med din sång, tavlan och den lilla buketten. Det kallar jag kärlek!!

maria i oslo sa...

Vad fint Elisabet. Så omtänksamt och kärleksfullt!

En riktig supermamma!

Ellis sa...

Elisabet! Du sjunger ju jättebra!!

Och det var nog den finaste födelsedagshälsning jag sett och hört!

Grattis på födelsedagen Anna!

Annas mamma sa...

Åh, vad fint och rart på alla sätt. Jättegullig hälsning. Du sjunger så vackert men vem är den också vackra mansrösten i bakgrunden?;-)

Födelsedagsbarnet alias AnnaPanna sa...

Tack snälla Mamma och finstämda Thomas!

Tavlan kommer att hamna på väggen intill de andra tavlorna på "fina-minnen-väggen".

Lysande sång, tänk Mamma - ni har sjungit tre ggr för mig nu! Stilpoäng!

Puss och kram och ja, vi har haft en underbar dag med pappa, Karin och Anders som stod för familjbesöket och sedan de allra finaste vännerna på besök. underbart!

Ingela sa...

Den barnmorskan som var med när M föddes hade också varit missionär i Afrika. Underbar, tyckte jag, fast jag fick höra efteråt att andra tyckte att hon kunde vara kärv. Inte jag, men jag gillar väl den rejäla icke-tjafs/tjållrande stilen.

Elisabet. sa...

Till er alla: tack för snällord och Annas mamma .., det är Pensionatsvärden som doar i bakgrunden ..-))

Ingela: Aina Theolin hade jag gärna haft som barnmorska. För mig var hon TRYGG.

Anna: nu ska vi öva inför den 2:a juli och den 2:a augusti. Då kanske det blir ännu vackrare, om det nu är möjligt ,-)

Elisabet. sa...

Eva på Frösön: så FIN du blev med nya bilden!!!

Evas blogg sa...

Tack!!! :)