söndag 31 maj 2009

Lite över midnatt ...



Så här blev det.

Pv får tillbringa natten på hjärtintensiven för att dom ska kunna hålla koll på hans lite oroliga hjärta .., men han var vid gott mod och har ju varit med om detta förr .., flera gånger .., så det blir säkert bra.

Och själv ska jag hoppa i bingen och försöka sova .., jag ska upp klockan halv sju, men det är ju sex timmar kvar tills dess.

Pelle får göra mig sällskap.

Kram till alla raringar och han hälsade så mycket .., ja, jag sa att jag hade skrivit på bloggen om akutresan och att han nog kunde se fram emot snälla hälsningar från rara bloggvänner .. .-)

Nu mot sängen!

13 kommentarer:

Cicki sa...

Självklart ska du hälsa pv. Hoppas du själv får sova inatt och att du inte är allt för orolig.

ab sa...

Det kan han. Varma hälsningar!

qi sa...

Oj, hälsa från mig med. Skönt att han är under övervakning av sjukvården när det inträffar nåt sånt här.

Och kram till dig också Elisabet! Bra att ha Pelle när sånt här händer...

Mian sa...

Åh så bra att de tar hand om honom och kollar upp detta ordentligt.
Hälsa PV!

Ellis sa...

Tack snälla snälla för att du ringde igår!

Skönt att veta att han är på rätt plats och blir ompysslad.

Kram till er båda!

ab sa...

Stackars PV, skönt att han är ompysslad!

Men vad är det som utlöser de här attackerna? Tydligen inte att cykla miltals, till exempel.

Bloggblad sa...

Oj, vad det händer saker när man vänder ryggen till. Vilka äventyr! Hjärtflimmer och skjutgalna...

Här är så lugnt och tyst idag, inte en enda granne som klipper gräs - de brukar normalt avlösa varandra, allihop som bor inom hörhåll...

Lena sa...

Usch, så oroligt, även om Pv är van.
Många hälsningar.

Anonym sa...

Ja det var lugna puckar, alla värden på topp och flimret hade försvunnit när jag bryskt väcktes av den automatiska blodtrycksmätaren i natt.
Blev så chockad så jag slet av den och kämpade med att få tyst på eländet, men pumpen var lugn o fin även i den stressen.
Så nu blir det bilen hem till gamla mor för lite uppvaktning.
Men tack för alla omtankar, det värmer att läsa dem så här efteråt. Och lite flimmer är inget att hetsa upp sig över, så ta det lugnt nästa gång. (Ellis:-))

Ellis sa...

Klart man blir orolig, Pv!
Kraaaam!

mossfolk sa...

Men usch vad obehagligt, skjutandet, men framförallt hjärtflimret!
Skönt att komma in så här i efterhand och se att allt är bra :)

Mildamakter sa...

Tur att jag läser det här "baklänges" och vet att det har gått bra för PV, annars hade jag med fått hjärtsnörp.
Han måste vara rädd om sig, hälsa honom det!!!!!!! *kram*

anna of sweden sa...

Tillbaka från New York läser jag om PV och hjärtat.
Så skönt att det gick bra.
Kram!