torsdag 4 juni 2009

3.47.08



Efter jobbet har pensionatsvärden testat detta med att cykla "lite längre" än de vanliga två-och-en-halv-milen enkel väg till jobbet och lika mycket hem igen.

Nu ..., tog han tio mil efter jobbet.

Tio mil.

Tiden?

Tre-fyrtiosju-nollåtta.

Får han tag i en "biljett" till Vätternrundan, så säger han att det blir cykla av.

Tycker jag att han är ..., tja, envis och målmedveten ...?

(Läs: tycker jag att han gör det bra?)

Jepp.

(Nu förstår jag plötsligt hans strategi på dejtingsidan. Andra män gick ut hårt ..., sen var det nån smålänning som gnetade på och tog det piano .., men uthållig var han. Jo, jo.)

13 kommentarer:

Turtlan sa...

Wow, jag är impad! Lyfter på hatten!

Det blir sådär 2,5 mil på mindre än en timma....

Jag behövde ungefär samma tid för knappa 7 mil förra sommaren.

Läste om Kattegattcykelleden i reklam som kom från Vägverket på posten idag.
En led på ca 30 mil mellan Helsingör-Göteborg. Kanske något för PV. Skulle passera bla Steninge.

Hoppas han hittar en Vätternbiljett!

Turtlan

Elisabet. sa...

Turtlan: ,-)

Ja, blir han trött då, kan han ju hoppa av på hemmaplan och tänk, jag hade kunnat stå där halvvägs och heja!
(För en gångs skull ..-)

Evas blogg sa...

Seg som en smålänning :) Han är helt otrolig tycker jag!

Evas blogg sa...

Och snygg!!

Evas blogg sa...

Fast det hörde kanske inte hit :)

Ellis sa...

Ojojojoj. Pust och stånk.
Men bra att någon annan gör sånt där, så jag slipper. ;-)

Heja Pv!

Bloggblad sa...

Fick han det flimrande hjärtat utbytt häromsistens? Det låter ju som om det klarar vad som helst!

Elisabet. sa...

Eva: jag tror inte att han börjar att gråta när han läser vad du har skrivit ..-))

ellis: samma här!

bloggblad: ja, man behöver hädanefter inte vara orolig om doktorn säger att man har förmaksflimmer. Då kan man anmäla sig till nåt långlopp ..-)

Linda sa...

Jag blir alldeles matt....

Evas blogg sa...

:)

Mian sa...

MEN så mycket energi han har!
Jag är djupt imponerad.

Mian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
anna sa...

valde han tio mil efetrsom tjejvättern är så lång? för att ha en tid att kanske skryta med när vemdetnuvar har cyklat tjejvättern??

och ja, bara en annan notis: jag älskar dina små filmsnuttar! små urklipp ur livet, underbart!