tisdag 2 juni 2009

Trettiofem steg från min port ...



På väg till Möllers Bageri.

Och hyllorna gapar tomma så här vid femtiden på eftermiddagen.

Ååå, ni skulle se hur härligt välfyllt där är på morgnarna!



Från och med i morgon får jag inte äta vad som helst, ja, det är inför det som ska hända på fredag: nämligen njurröntgen.

Nej, då blir det bara kokt kyckling och ris och ingenting av det som jag tycker sätter guldkant på tillvaron.

Alltså .., gäller det att passa på.

Och det gör jag.

Prick nu.

(Och lite kom hon ju med på bild. Eller mycket. Men det är nog okay.)

10 kommentarer:

qi sa...

Fanns det några milanokakor kvar..?

Elisabet. sa...

Oh, ja ..-))

Turtlan sa...

Så ska ett riktigt bageri / kondis se ut!

Lockande gott!

Vågar jag skriva att undrar när jag åt en Milanokaka sist..... Länge sen!
Får bli till att köpa en om det nu finns här i staden?

Hoppas kakkan var god och hoppas svälten går bra! Låter allt så trist så.

Turtlan

Elisabet. sa...

Turtlegirl: jodå, kakan var mumsig värre och kaffet också.

Nu bara latar jag mig och sitter här bland tre öppna fönster.

I morgon lär det ska bli tolv grader varmt och ösregn.

Jag hoppas att det inte stämmer, men det värker rejält i mitt högra knä, så det blir säkert så.

Anita sa...

Hmm.. undrar hur en Milanokaka smakar? Har aldrig smakat en sådan, tror jag...

I juli nån gång beger vi oss till Skåne och kanske Ystad - kanske dags att smaka Milanokakan då? :)

Allt gott!

Elisabet. sa...

Smulan: och passerar ni Ystad, så vet ni var jag finns ..-)

Jag har kaffe!

Anita sa...

Tack snälla du. Du är, som alltid, såå otroligt gästvänlig. Who knows? Allt beror på tid och möjlighet. Vi ska träffa kusiner i Trelleborg och Ängelholm bl.a. En tur till Köpenhamn förhoppningsvis ingår också i planerna. Och så planerar vi en tur till Bornholm - färjan går bl.a. från Ystad har jag förstått.

Jag ska ha min laptop med - finns det tid så mailar jag!

Kram Smulan

Elisabet. sa...

Smulan: men OM du kommer förbi Ystad .., så tycker jag att du ska slå en pling! Har ni jätteont om tid, kan du ju titta in i affären eller så knacka på mitt fönster så jag får se dig på riktigt ,-)

Färjeterminalen är inte lång från min lägenhet.

2 minuter med bil.

Christina sa...

Jag har heller aldrig smakat en Milanokaka, och har hela tiden jag har läst din blogg förväxlat dom med Marcel Prousts Madelenekakor, vilka jag heller aldrig har smakat...så vad yrar jag om egentligen?

Det var hur som helst trevligt att få följa med in på Möllers ;)

Mian sa...

Kul att få kika in på ditt favoritbageri.
Finns Milanostången bara på Möllers, eller kan man månne köpa bakverket även på andra ställen?