fredag 5 juni 2009

Kväller ..



Det blir middag ute på inglasade altanen.

Pelle har hoppat upp på bordet och lagt sig på Dalarna och med nosen riktad rakt mot Vasaloppssträckan.

Han har lärt sig, förstås.

Och vi pratar om allt möjligt; om pv:s brorsdotter Kajsa som nyss cyklade Vätternrundan och nu fjällvandrar i ett snöigt Norrbotten (kan det vara genetiskt ..?) och vi surrar om tennismiraklet; om Robin Söderling som har gått till final i franska öppna .., och det blir prat om min njurröntgen och hur underligt det var, detta att den där metalliska smaken infann sig så oerhört fort .., nästan bums som kontrastvätskan sprutades in .., och så enas vi om att vi saknar småpratet med bloggvännerna som att här på altanen och åt middag med oss, då för två veckor sedan.

"Ja .., och när Gunnar berättade om hur det går till i bisamhället ..., så intressant det var!" säger pensionatsvärden och ler.

Sånt.

Lite vemodigt blir det.

Ute är det nästan vindstilla.

Himlen är blå.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig och PV en mysig fredagskväll.
Vad blev det för svar på din röntgen, inget?

gunnar i vaplan sa...

Jag tänker ofta på hur härligt det var hos er på den inglasade verandan och hur kul det var med alla på bloggträffen.
Jag ska ordna med fint väder tills ni kommer uppöver.
Den här veckan har varit bedrövlig när det gäller vädret, max 11 grader, regn och nordvästan, nästan nollgradigt på nätterna.

bettankax sa...

Hade varit trivsamt att sitta med er och småprata. Jag ska på bröllop i morgon. I Småland. Bröllop duggar inte tätt om man så säger..känn ingen stress ;) Kramar/+lite kli till pElle

Ingela sa...

Jag har haft bin, före småtjejerna. En oerhört intressant hobby men den passar inte så bra ihop med småbarnsliv. Jag brukar säga att jag ska ta upp det igen när jag blir pensionär. Bland allt det andra jag tror mej få tid för den dan.

Ellis sa...

Och SOM jag saknar er också!!
Kram!

Mian sa...

Bloggträffen + dagen efter hos PV fungerar precis som fjärrvärme, det värmer ända hem hit och det värmer länge - precis så länge som man vill tror jag!

Elisabet. sa...

marskatten: ja, läkaren trodde att det var en sten, men var inte helt säker. Egentligen vet jag inte vad som händer nu.

till er alla: vi får nog göra om den där bloggträffen nästa år igen ..-)

Jag kanske ska boka redan.

Då kan vi ha knytkalas och som buffé .., hälsar hon som inte fick äta mat på 24 timmar och nu är salig!

gunnar i vaplan sa...

Vilken härlig tanke med en bloggåterträff nästa år.
Knytkalas är en fantastisk idé.

Jag kommer :-)

Kesu sa...

Usch, jag har varit kass på att blogga och läsa andras bloggar. För mycket, för trött, men nu har jag äntligen börjat komma tillbaka och förfasas över kotrastvätskor och stenar, men gläds över bloggtäff (har jag HELT missat!!!) och Pelle som ligger så sött på kartan. För att inte tala om tågresor, fönster och händer. Hurra för dig Elisabet!

Elisabet. sa...

Gunnar: igårkväll när vi låg under det rutiga täcket, då gapskrattade pv.
"Ja, här ligger jag och funderar på hur jag ska kunna sova i bilen där i Motala, innan starten nästa helg och du .., du planerar en ny bloggträff i maj nästa år .. haha!"

Ja.

Så är det .-)
(Och Gunnar, blir det ingen bloggträff kan du komma ändå och bo här!)


Kesu: ,-)
Kul att du är tillbaka på banan igen!

Turtlan sa...

pElle och jag tycks ha ett gemensamt intresse *L*

Just det, kartor!!! (Våga vägra Gps *L* )

M försöker lära mig alla dessa sjömärken och sånt på sjökorten men jag är mest intresserad bara TITTA på sjökorten, tex om var gästhamnar och sånt finns.
Hitta dit mellan röda och gröna pinnar, det är hans jobb det ;-))

Kommer vi få live rapport från PV:s cykelhelg? Hur han ligger till och sånt? Vore kul.

Ha så gott på altanen!!!