tisdag 26 maj 2009

Ni får väl vända på datorskärmen ...!



Helgens sista timmar.

Vi sitter på pv:s altan och småpratar och äter lunch.

Och på ett helt UNDERBART levande sätt berättar den rare Gunnar för Mian, PV och mig själv .., om hur det fungerar bland bin .., ja, han har skaffat bigård och i sommar ska det minsann bli honung har han tänkt.

Han gör det på ett fullkomligt suveränt sätt; så otroligt levande, ja, det är som om man ser en film framför sig.

"Men Gunnar, du skulle ju bli föreläsare!" utbrister jag.

Hela tiden fladdrar Gunnars händer i luften ..., allt medan han berättar om spanar-bin som flyger och kollar upp var det finns gott om härlig nektar och vi får veta hur hur Drottningbiets liv ser ut, för att inte tala om drönarna, som bara ägnar sin tid åt att älska med drottningmadamen.

Såväl Gunnar som PV tycks mena att detta vore ju livet på en pinne.

Och jag tar upp kameran och ska fånga herr Biodlarens fladdrande händer, men glömmer bort mig och när jag sedan tittar på filmen .., så har allt hamnat på sniskan.

Men ni kan ju förstå ändå .., själva k ä n s l a n.

Och Gunnar: byt jobb!

Skippa låssmederiet .., skaffa en bisyssla och bli föreläsare om detta med hur man framställer honung!

5 kommentarer:

ab sa...

Undrar hur många bloggare som sitter med huvudet på sned just nu och tittar på det här? :)

carulmare sa...

Här är en till! :)

Har förresten gjort samma lilla misstag själv, det är lätt att glömma att man inte fotograferar utan filmar! :)

Elisabet. sa...

ab och carulmare: ja, det var en ny upplevelse för mig, detta att man inte kan hålla kameran som vanligt ...-(

cruella sa...

Att höra Gunnar prata är att blixtförflyttas hemåt:-) Fast ändå inte riktigt. För han är ju faktiskt inte söder om Östersund ifrån:-)

Elisabet. sa...

cruella: haha .., ja, han påstår själv att han absolut inte pratar jämtska .., men nog hör man att han är norrifrån i alla fall.