söndag 24 maj 2009

Och så hemma igen ..



... och för första gången på drygt ett år, glömmer jag kortläsaren på pensionatet och inte en endaste nytagen bild kommer jag att kunna lägga in och inte filmen där jämtlandsdgunnar är så härlig, men det får bli senare i veckan.

Fem hela dagar har jag tillbringat i landet Halland den här gången.

Nästan hela tiden har vi umgåtts med andra människor, på ena eller andra viset.

Ellis har tillbringat tre nätter hos oss och Gunnar har suttit hos oss och ätit middag och pv:s mamma har haft honom som bordskavaljer och allt har varit glädje.

Bara glädje.

Och så hemåt igen.

Jag sitter för mig själv på pågatåget och tänker på gårdagen .., på telefonhälsningen till Bente och Bert i Luleå .., (Bert sms:ade en bild av sig själv där han skålade med oss !) och skålandet för dom som inte var med, men gärna hade velat .., och jag tänkte på allt det högljutta pratet vid middagen och på långpromenaden idag nere vid havet.

Och medan tåget passerar illgula rapsfält tänker jag på vännerna som stannade kvar lite längre .,. på Mari som låg raklång på gräsmnattan med solen i ansiktet .., på Gunnar som försökte hitta en bra fotovinkel på Pelle .., på pv:s bror Tommy som kom på besök tillsammans med rörmokarsonen Emil .. och Kent och hans vän .., tänk, så roligt att dom dök upp också!

På tisdageftermiddag blir det ny tågresa till landet Halland.

Tack igen till alla raringar som gjort den här helgen så u n d e r b a r!

7 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Välkommen hem då! Har du slutat hosta?
Tusen tack för fina korten som jag fick av Anders idag, han sjöng och utropade ett Hurra :)

Tusen tack och hälsa PV.
Kram AnnaPanna (Mickek hälsar)

Elisabet. sa...

AnnaPanna: nej, inte riktigt .., men det är mycket, mycket bättre!
Och visst är tavlan fin ..-)

Du är såå söt på korten!

Hälsa Micke och kram tillbaka.

Lyckliga Grodan sa...

tänk vad synd att jag inte hade rätt helg fel.. eller hur jag ska uttrycka det..
landet halland ligger så väldigt långt från grodskogen för att åka två helger på raken..

nästa gång kanske jag lyckas pricka rätt..

Mian sa...

Hi hi, hur var det nu du sa där i PV:s trädgård på eftermiddagen idag vid 14.30-tiden ungefär, nåt i stil med följande: jag kollar alltid så att jag har med mobilen, plånboken, kortläsaren... Jag glömde tröjan och du glömde kortläsaren. En smula bråttom har vi båda två...

Elisabet. sa...

Lyckliga Grodan: ååå, det måste komma fler tillfällen! Du är sååå välkommen!

Mian: attans .., att du kom ihåg det ..-))=

Anitha sa...

Tack ska DU och PV ha för ni ordnat denna trevliga träff. Hoppas man kan vara med på fler. KRAM!

Rexxie sa...

Härligt att ni hade det härligt på bloggträffen! Lite tråkigt var det att jag inte kunde vara med, men så är det ibland! Kram!!