måndag 14 september 2009

Dagens fönster ...



"Hej Elisabet,

Här kommer en omgång till, från sommar-Tomelilla.

De är tagna i två ändar av en liten resa som jag gjorde till en annan liten stad i Sverige.

På torsdagsmorgonen sken en ljuvlig sol och det skulle bli den vackraste av sommardagar.

Jag promenerade till stationen och tog ett kort in på innergården på den Krog jag aldrig besökt men uppskattar att den finns (på Bangatan).


På fredagskvällen var det regnigt fast varmt och ljummet. Tåget från Malmö till Ystad var något alldeles oerhört ostädat, men jag satt försjunken i den hög böcker jag köpt på centralen och tänkte inte vidare på mycket annat. Jag bytte till Simrishamnståget - bara rakt över perrongen - som går i riktning nordost, och vid Övraby var det sprickor i molntäcket som släppte igenom en alldeles röd solnedgång.

I Tomelilla vandrade jag genom duggregnet till ett hus där någon väntade med mat och tända ljus.

Det var inte huset på bilden (granne till Krogen), men nog ser det också ut som fönster man gärna vill komma hem till?

Hälsn

Inga kommentarer: