torsdag 17 september 2009

Ett annorlunda yrke ...


Husvägg i nordvästra Skåne.
Här torde väl bo en man eller kvinna med vänster tumme upp, dvs, med analytisk förmåga.
Kanske en mattelärare, som pv?
Alla sifferrader, lodrät, vågrät eller diagonalt, bildar talet 15.

En otroligt jäktig eftermiddag på jobbet!

Köer och ännu mera köer och stackarna som skulle vara på golvet och ta hand om färskvarorna som kom, fick ideligen agera kassörskor!

Sista timmen uppenbarade sig den danska kvinnan som är så trevlig.

Vi småpratade lite och jag frågade vad hon arbetar med?

"Jag sminkar människor i filmer ..., just nu den här filmen ...", sa hon och log.

"Jaha .., ååå, då måste du ju vara kreativ värre .., då har du nog höger tumme upp?" sa jag och visade henne hur hon skulle hålla händerna som till bön och jovisst, höger tumme upp!

Kunden som stod i tur att betala sina varor, bara gapade.

Jominsann ..., sånt här roar man sig med i kassan på Ica Supermarket i Ystad.

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Mitt i smeten må jag säga!

En slags Lassie: - Du har träffat hon som sminkar en & annan kändis i en kommande storfilm *L*

Jobba på ICA är definitivt spännande!

Bert sa...

Å jag trodde det var dagens psalmer där på husväggen.

---

Jaha - Man roar sig på jobbet på ICA. På vems bekostnad? ;-)

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, och tänk .., en gång kom Lassgård också, men då hade jag förstås JUST stängt och skulle gå på lunch. Jag hade god lust att öppna igen .-))

Bert: vi har enbart trevligt .-)
Men sen, när jag berättade för pv om det där, kom jag på att jag nog hade sagt fel hand till henne .., så nu får jag kolla igen sen.

Cecilia N sa...

Jag associserade också till psalmnummer.

Nu ska jag kolla vilka psalmer som döljer sig bakom dessa siffror ...