måndag 14 september 2009

Insikt nr 154 ...

Från ortopeden fick jag en broschyr med mig hem.

På omslaget cyklar en åttioårig farbror i vårligt landskap.

Ja, just det, ja.

Det är i den gruppen man nu har hamnat.

En dvd-film följer också med; huvudrollen har den cyklande mannen på omslaget, han ska nämligen få ny knäled.

Filmen är otroligt ganska intressant .. man får följa denne farbror till Hässleholms sjukhus dagen före operationen och sedan hela tiden, tills han på fjärde dagen skuttar hem på kryckor.

Går i trappor gör han också, redan dag tre.

Under själva operationen får man "lyssna till lugnande musik", om man så önskar.

Det kanske man önskar.

Tror jag.

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Huvva! Blir man inte sövd när man får ett nytt knä (alltså med tanke på den lugnande musiken)?

Cecilia N sa...

Jag skulle också vilja bli totalsövd! Musik? Bah!

Bloggblad sa...

MEN HERREGUD BETTAN! Ska du göra könsbyte?????

Elisabet. sa...

Rexxie och Cecilia: nä, det är ryggmärgsbedövning som gäller, något jag aldrig har varit med om, men det är kanske jättebra, jag kräks ju omåttligt annars av vanlig narkos. Just den biten oroar mig inte ett dugg.

Bloggblad: ja, äntligen ska man få bli man .-)