lördag 19 september 2009

Insikt nr 155 ....

Om man tonar sitt hår - och medan färgmedelet gör verkan - struttar omkring med en Ica-plastkasse över huvudet .., då är man ganska glad att mannen som man är tillsammans med .., ja, att han inte enbart ser till det yttre.

För grann är man inte.

Och tänk, om man i den stunden skulle ramla och bryta benet och därefter tvingas ringa efter ambulans och så skulle man fraktas på bår ut på gatan till den väntande ambulansen och alla grannar skulle häpet utbrista ..."men såg ni .,. hon hade en ica-kasse runt huvudet .., är det inte till att vara väl lojal mot sin arbetsplats ...!!"

Sånt kan man tänka på om man har livlig fantasi.

11 kommentarer:

bettankax sa...

Bildbevis Tack!

Anonym sa...

Bettankax: Jag skulle ha tagit en bild men kameran ville inte fungera. Tyvärr för det var rätt fint...
PV

bettankax sa...

PV jag räknade med dig! Undrar om det var kameran som inte fungerade eller om du var strängeligen förbjuden? ;)

Ellis sa...

Tack för dagens, nej veckans, bästa gapskratt! :-D

Vilken syn! Här behövs inget foto, jag kan livligt föreställa mig det ändå.

Hahahaha!!!! :-D

Anitha sa...

Ha,ha,ha..... jag skrattar på mig :-D

-B- sa...

Høres ut som en hyggelig lørdagskveld i Ystad..........

Osloskånskan sa...

Hahahahaha...!

S o F sa...

Ha ha - den var bra! Ser det (med fantasins hjälp) framför mig.

Lojal var ordet.

Trevlig lördagskväll!

Turtlan sa...

Skrattar gott här för jag vet så "vacker" man är i den stunden med en kasse på huvudet :-))

Jag har också en speciell gammal hårfärgsfläckig badrock på mig då. Bara den är lätt skräckinjagande.

Tack för skrattet!

Elisabet. sa...

till er alla: jag hade allvarliga funderingar på att låta mig fotograferas i denna utstyrsel, men tänk, om det skulle krascha med pv - vilket det inte kommer att göra -, så .., ja, skulle någon då eventuellt trånande man googla på mitt namn och upptäcka kass-damen .., då kan jag lova att loppet vore kört för all framtid .-)

Och jag tycker ändå att det är lovande .., blir han kvar vid min sida och har upplevt att skåda detta .., då är det inte illa pinkat .-))

Turtlan sa...

Det finns ett roligt Sex and the City avsnitt där hon den mer pryda tjejen Charlotte och hennes ganska nya date får magsjuka exakt samtidigt efter en romantiskt middag ute.
Poff så blir de sjuka hemma hos henne och spyr ikapp på toan ( visas inte på Tv men man förstår... )

Pinsamt då de nyss träffats och framförllat pinsamt för ordentliga Charlotte.
Men de rider igenom det hela tillsammans och hon säger när magsjukan är över att klarar vi det här så klarar vi allt och det kan inte vara annat än riktig kärlek efter den prövningen.

Det kom jag att tänka på när jag läste om din hårtoning...
Ja ja man har olika assosciationer.

... om Du nu följt den serien...?

Natti!