onsdag 16 september 2009

Min gata i stan ..


Eller rättare sagt: min port.


Titta så stockrosen har brett ut sig .., ååå, den är så fin, även utan blommor!

Aklejan längst till vänster som någon ihärdig vaktmästare trodde var ogräs, har kommit åter och även den lilla stockrosen som åkt all världens väg.

I morgon ska jag rensa ogräset som håller på att breda ut sig bland kullerstenarna.

"Men du vet, att flyttar du, så får du återställa allt som det var förut!" säger vaktmästaren myndigt.

Absolut.

Inte en blomma ska finnas kvar.

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Titta så fint! Men är inte du i Halland?

Bert sa...

Sådana hyresvärdar borde gå kurs! I levnadsglädje.

Alternativt smaka rotting.

Elisabet. sa...

Eva: Nej. Dom håller på med arbeta på spåret och då tar resan fyra timmar och då blir det för jobbigt och pv kommer på fredageftermiddag.

Bert: visst borde dom! "Du får minsann spara alla kullerstenar som du har tagit upp!" sa han.
Så det har jag gjort.
Men jag tycker att det är mycket finare här nu .-)

Evas blogg sa...

Ja nog är det mkt finare. Tråkig hyresgubbe tycker jag!

Elisabet. sa...

Eva: han är väl orolig att flera ska ta efter och så får dom ett sjå att ta hand om det hela när man har flyttat?

Men ingen har ännu tagit efter. Det är bara min port och tänk, trots alla fester som har varit här, så har ingen av festdeltagarna hos grannen sabbat min lilla rabatt .-)

Evas blogg sa...

De har lite vett i skallen i alla fall. Super men låter blommorna vara, det känns fint :)

Elisabet. sa...

Eva: ja, det känns bra .-)
Sitter just nu och tittar mig omkring på Athens flygplats hemsida .., så vi ska hitta till inrikeshallen fort som attan .-)

"Entrance 4", ska vi till, ser jag.