onsdag 13 januari 2010

Halv nio ...


Hemma i Ystad.
Eva på Frösön målade.


.... i landet Skåne, i affären, då är det dags.

"Kom nu töser och pojkar, nu är det fika!" hojtar jag då.

I personalrummet är allt klart.

Där, på bordet, finns nybryggt Zoegaskaffe .., färskt bröd ., skivad gurka, paprika och ibland tomater.

Och förstås en massa utgånget-datum-pålägg.

Sånt.

Nu, i landet Halland, i ett gult hus på en kulle, är det ungefär på samma sätt.

Halv nio vankas frukost.

Och i stället för att sitta tillsammans med arbetskamraterna, har jag nu pElle och sigge nilsson som sällskap.

Det går det med.

7 kommentarer:

Helen sa...

Jag är också fullkomligt nöjd över sällskapet jag har i min hund och mina katter. De är underbara vänner!

Kram!

pralinen sa...

skönta att de håller dig sällskap, blir inte samma sak själv.

Lisette sa...

Jag tycker att det låter som trevliga tillvaror(kan det heta så?) på båda ställena, men lille missen och du vinner nog ett par poäng. Ha det.

Torun sa...

...på det viset kan du ju prata hur mycket du vill ;) eller också kanske det blir det totalt motsatta: frukostering i total tystnad ;) ?

Elisabet. sa...

Helen, pralinen, Lisette och Torun: jag sitter där i nästan-tysthet och småpratar bara med sigge nilsson. Oftast är P1 igång. Lugnt och fridfullt är det.

Rexxie sa...

Nämen, har inte PV något annat än utgånget-datum-pålägg?? Det var ett dåligt pensionat!

:-)

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.