tisdag 12 januari 2010

Och jag har ....



... lovat mig själv minst en halvtimmes promenad varje dag.

Helst i solsken.

Så det är vad jag gör .., promenerar längs havet.

Och himlen är lika ljust blå som igår och solen värmer mot kinden.

Allt möjligt tänker jag på.

Jag tänker på dom här underbara månaderna i landet Halland .., på hur det ska gå att arbeta .., jag tänker på att jag längtar efter att gå på bio och så tänker jag på den här madamen.

"Ååå, hon skulle nog ha älskat detta, just den här dagen!" det är vad jag tänker.

Fyrtiofem minuter blir det, med små avbrott för "beundrande-av-utsikt."

Faktiskt tror jag att bilden vinner på att klickas på.

3 kommentarer:

S o F sa...

Ah, sjömärken är jag svag för. :) Tycker det blir så snygg effekt mot himlen när man fotar. Nåt grafiskt...

Absolut en klicka-bild. Snyggt E!

Varma hälsningar!

Monet sa...

Jag förstår precis att du stannar och bara ser på havet. Sådär hade jag det på min skärgårdsö också även om det inte var lika mycket horisont som ditt hav.

Men det är något speciellt med stränder! Och hav. Och berg som jag har nu!

Elisabet. sa...

S o F: ja, det är läckert med sjömärken .., och nu fick jag klampa iväg i snön för att komma åt dem .-)

Monet: Faktiskt kan jag sakna stränderna i Skåne ., dom här mjuka, lena .., med massor av strandråg.
Men jag tycker om dom här också, fast på ett annat sätt.