lördag 16 januari 2010

Och så ligger man ...


Nej, bilden har inget med texten att göra, men jag tycker om den.
Sjörövar-Kjelle på vift i söderhavet, agerade fotograf.
Man kan ju lätt tänka sig att ett mord begås i rummet till höger i det grå huset.
Det med grön gardin.

... på soffan Ektorp och läser Anne Holts "1222 över havet".

Huvudpersonen, Hanne Wilhelmsen, är direkt osympatisk, i alla fall så här i början av boken.

Sånt har jag svårt för.

Jag tillhör dom här mesiga människorna som vill att även deckarfigurer ska vara någorlunda trevliga ., ja, lite småputtriga, så där som hos Agatha Christie.

Miss Marple, det är min melodi det.

Eller så är jag måhända yrkesskadad?

Det händer mellan varven att jag tänker att hjälp, sådan tur att man inte har kommisarie Wilhelmsen som kund i kassan.

3 kommentarer:

-B- sa...

Har du lest flere bøker av Anne Holt ??

Jeg er uenig med deg,synes Hanne Wilhelmsen er ok-

Anonym sa...

På tal om kassan
Idag har det varit stort partaj på Ica Super 20 år med kortet Tipspromenad (hann inte själv göra den) kaffe m chokladkaka och MASSOR med extrapriser Allt var bra - men jag saknade som vanligt din glada nuna och röst
Ser att du fyllt år - GRATTIS
Här i Ystad är det kallt och hemskt - dvs temp är ca 0 men det är så fuktigt o isigt
Annars OK
Stor kram till er alla i Halland spec till dig
Fru Grå

Elisabet. sa...

Bente: jodå, jag har läst flera böcker av henne och madame Wilhelmsen blir lite mer sympatisk allt eftersom jag läser .-)

Men i princip, - jag har inga principer egentligen - vill jag att huvudpersonen ska vara sympatisk.

Fru Grå: jag pratade med Karina idag och hon berättade om detta .., hur mycket dom hade haft att göra!
Tack för snällorden också och stor kram härifrån!